April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۴۹۵
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
0
برپایه پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در سه روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو در نوار شمالی و همچنین ادامه فعالیت سامانه موسمی در نیمه جنوبی کشور، موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود.
بارش‌ها در اقصی نقاط کشور تا سه روز آینده ادامه دارد
امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط واقع در شمال غرب کشور، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان و قم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بارش در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان شدت خواهد داشت.

از فردا (یکشنبه) در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

همچنین بارش‌ها در جنوب شرق کاهش یافته و به شکل رگبار و رعد و برق در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان، مرکزی، قم، همدان و شرق لرستان ادامه خواهد داشت.

از روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و فقط در مازندران قابل توجه است. از همین روز با تقویت سامانه موسمی، بارش در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، فارس و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس واقع در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان ادامه خواهد داشت و در مناطق فارس و جنوب کرمان دارای شدت بیشتری است.

از روز سه‌شنبه بارش در این مناطق به شکل خفیف ادامه دارد. چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده و از روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

در پنج روز آینده با تداوم باد‌های ۱۲۰ روزه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: