April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۵۱۸
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
0
هواوی که سال‌ها است به کپی کردن ایده‌های اپل متهم می‌شود، این بار دست به اقدام عجیبی زده؛ جدیدترین کنفرانس مطبوعاتی هواوی شباهت بی‌چون‌و‌چرایی به کنفرانس WWDC اپل داشت.
الهام‌گیری هواوی از ایده‌های اپل به کنفرانس‌های مطبوعاتی نیز سرایت کرده است
هواوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، در بازارهای بین‌المللی تا حد زیادی فلج شده بااین‌حال همچنان در کشور چین طرفداران زیادی دارد. این شرکت در سال‌های نه‌چندان دور رقابت تنگاتنگی با اپل و سامسونگ در بازار موبایل داشت، اما اکنون حتی در جمع ۱۰ شرکت برتر هم قرار نمی‌گیرد.

هواوی که می‌گوید در صورت نبود تحریم‌های آمریکا می‌توانست به‌راحتی سامسونگ را کنار بزند و تبدیل به رقیب شماره یک اپل شود، به دفعات محصولاتی ساخته که مثل نسخه‌ی چینی محصولات اپل بوده‌اند. هواوی شرکتی نوآور است و بارها توانسته لقب اولین‌ها را از آن خود کند. بااین‌حال نمی‌توانیم به‌راحتی از کنار علاقه‌ای که مهندسان هواوی به ایده‌های اپل دارند بگذریم.

به گزارش زومیت، میت بوک‌هایی که هواوی تولید می‌کند نه‌تنها از لحاظ نام‌گذاری به مک بوک اپل شبیه هستند، بلکه طراحی ظاهری‌شان نیز تفاوت بسیار کمی با لپ تاپ‌های اپل دارد. حتی در مواقعی هواوی والپیپرهایی مشابه مک بوک در میت بوک استفاده کرده است.

شباهت کنفرانس هواوی به کنفرانس WWDC اپل

کاربران زیادی همواره هواوی را به کپی ایده‌های اپل متهم کرده‌اند و در جدیدترین نمونه، این بار انگشت انتقاد را سمت کنفرانس مطبوعاتی جدید هواوی گرفته‌اند. هواوی به‌منظور رونمایی مدل جدید محصولاتش رویدادی آنلاین برگزار کرد که با نگاهی کوتاه به آن، رویداد WWDC اپل در ذهن ما تداعی شد.

نحوه‌ی طراحی صحنه در رویداد هواوی بسیار مشابه رویدادهایی است که اپل برگزار می‌کند و این موضوع در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد. ظاهراً علاقه‌ی هواوی به ایده‌های اپل بسیار بیشتر از آن است که فکرش را می‌کردیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: