April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه ۸ مرداد ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۸۱۵۴۷
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۷۹۵.۰۳ واحدی به ۱،۴۴۰،۹۱۷.۲۶ واحد رسید.
افت ۲ هزار واحدی شاخص بورس تهران
در معاملات روز شنبه هشتم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۲ هزار و ۷۹۵ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۹۱۷ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۲۴۹ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار و ۲۱۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۹ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد قرار گرفت.

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی و یکمین روز متوالی منفی شد و ۲۸۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۷ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های دی (بانک دی) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل، نماد‌های شراز، فولاد و سامان بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. امروز نماد‌های «شبریز»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های «فملی»، «فولاد» و «شپدیس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «شراز»، «زاگرس» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «کگهر» و «تجلی» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خگستر صدرنشین است و نوری و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، شراز و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.
 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان بود که ۶۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۵۲ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۸۵ درصد افت کرد و در رقم ۳.۵ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد زنگان (شرکت صنعت روی زنگان) با صف خرید ۱.۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از زنگان، نماد‌های قلرست (شرکت قند لرستان) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که ارزش آن ۱۲ میلیارد تومان بود. پس از خگستر، نماد‌های ورنا، سصفها، تکنو و حپترو بیشترین صف فروش داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: