مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی مطرح کرد
کد خبر: ۳۸۱۵۶۶
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های پر ریسک است گفت: حوادث و سوانح طبیعی باعث شده ریسک‌های بخش کشاورزی متمایز از ریسک در بخش‌های دیگر باشد و به همین دلیل بیمه کشاورزی مورد اقبال قرار نمی‌گیرد.
کشاورز و کشاورزی گرفتار ریسک بالا
محمد ابراهیم حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز به تشریح ریسک در صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و گفت: ریسک‌های بخش کشاورزی هم بی وقت بروز می‌کنند، هم به صورت گسترده بروز می‌کنند، هم بروز آن‌ها سیستمی است، هم  مناطق وسیعی را در بر می‌گیرد، هم دوره ماندگاری ریسک‌ها چندین ساله است که به همین دلیل بخش زیادی از کشاورزان را سالیان سال تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد و محصولات کشاورزان را از بین می‌برد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بیمه کشاورزی به دلیل گستردگی ریسک، مورد اقبال دیگری بیمه‌ها قرار نمی‌گیرد گفت: از سال ۱۳۱۶ که قانون بیمه مرکزی تصویب شد، بیمه‌های دیگر هم مجاز شدند به بیمه کردن بخش کشاورزی ورود کنند و همانطور که خطرات دیگررا پوشش می‌دهند، بایستی خطرات بخش کشاورزی که از نوع انفال است را نیز پوشش دهند.

مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی افزود: از جهت اینکه میزان بروز خسارت و نحوه و گستردگی در بخش کشاورزی با دیگر بیمه‌ها تفاوت چشمگیری دارد و معمولا ریسک‌هایی هستند که برای بیمه گران زیانده هستند، در نتیجه شرکت‌های بیمه به بیمه کشاورزی ورود نکرده و نمی‌کنند.

وی با اشاره به واکنش دولت و مجلس پس از بی رغبتی شرکت‌های بیمه برای بیمه کشاورزی گفت: بعداز آنکه تا سال ۱۳۶۳ بیمه‌های دیگر به سوی بیمه کشاورزی نیامدند، مجلس شورای اسلامی ناچار شد، قانونی حمایتی را تصویب کند و صندوق بیمه کشاورزی راتشکیل دهد تا با حمایت دولت بتواند بخش‌های بزرگی از بحران‌های کشاورزی را پوشش بیمه‌ای دهد.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی برای پوشش ریسک‌های بخش کشاورزی تشکیل شده گفت: هدف از تشکیل صندوق بیمه کشاورزی این بود که با همکاری دولت، زیان‌های ناشی از خشکسالی، طوفان، سیل و دیگر حوادثی که منجر به بحران برای کشاورازان می‌شود را جبران کند.

وی با اعلام اینکه دولت در تمامی سالها، ردیفی را برای صندوق بیمه کشاورزی در بودجه مشخص می‌کند گفت: صندوق بیمه کشاورزی با اتکا به آن ردیف بودجه، زیان‌های کشاورزان را جبران می‌کند و البته بخشی هم توسط کشاورزان درقالب حق بیمه پرداخت می‌شود تا بخشی از ریسک‌های بیمه پوشش داده شود.

مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزی در خصوص تعهداتی که صندوق به تولیدکنندگان و کشاورزان در قالب خطراتی که محصولات کشاورزی را تهدید میکند می‌دهد گفت: به جهت بزرگی ریسک و تکرار ریسک ها، ناچار هستیم بخشی از خسارت را به کشاورزان پرداخت کنیم.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه باید حق بیمه سهم کشاورزان به نوعی تعیین شود که قابل تحمل باشد گفت: باید حق بیمه‌ها به نوعی تعیین شود که هم دولت و هم کشاورزان قادر باشند سهم حق بیمه خودشان را بپردازند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: