April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۶۶۰
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
خریداران جدید خودرو‌های برقی تسلا، برای استفاده از سیستم ناوبری این شرکت پس از گذشت هشت سال از زمان خرید، باید هزینه‌ی اشتراک آن را پرداخت کنند.
پس از BMW اکنون تسلا به‌دنبال دریافت هزینه اشتراک از رانندگان است
براساس گزارشی جدید، دارندگان خودرو‌های تسلا پس از گذشت هشت سال اول، برای دسترسی به سیستم ناوبری این شرکت و سایر قابلیت‌های مرتبط با آن، باید هزینه‌ی اشتراک پرداخت کنند که این مورد برای این دسته از افراد بسیار ناخوشایند است.

به گزارش ExtremeTech، خریدارانی که خودرو تسلا خود را تا قبل از تابستان امسال خریداری کرده‌اند، می‌توانند به‌مدت نامحدود و درطول عمر وسیله‌ی نقلیه‌ی خود، به‌طور رایگان با سیستم‌های مختلف آن ازجمله سیستم ناوبری کار کنند.

استاندارد Connectivity نام بسته‌ی پایه‌ی خدمات ناوبری تسلا است که شامل نقشه‌های اصلی، ناوبری و پخش موسیقی ازطریق بلوتوث می‌شود. البته ویژگی‌های دیگری مثل پخش ویدئو و Sentry Mode Caraoke به وای‌فای نیاز دارند. رانندگان این گزینه را دراختیار داشتند و اگر می‌خواستند از آن‌ها بدون اتصال به وای‌فای لذت ببرند باید اشتراک ۹٫۹۹ دلار ماهانه یا ۹۹٫۹۹ دلار سالانه را خریداری کنند. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد تسلا راهی برای دریافت هزینه‌های منظم از همه‌ی مشتریان جدیدش پیدا کرده است.

«اتصال استاندارد بدون هیچ هزینه اضافی به مدت هشت سال از اولین روزی که وسیله نقلیه شما تحویل داده شود، یا اولین روزی که در سرویس قرار گیرد، در خودروی شما گنجانده شده است. هرکسی که مایل است از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های فنی تسلا پس از هشتمین تولد خودروی خود استفاده کند، باید اشتراک پولی این شرکت را خریداری کند. یک پیمایش سریع به سمت پایین این بخش از وب‌سایت غول خودروساز برقی، روشن می‌کند که وسایل نقلیه‌ای که در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۲۲ یا قبل از آن سفارش داده شده‌اند، همچنان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای از ویژگی‌های خودرو خود بهره ببرند، اما مشتریانی که بعد از این تاریخ اقدام به خرید خودرو از تسلا کرده‌اند، پس از گذشت هشت سال اول، باید هزینه‌ی استفاده از برخی قابلیت‌های وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را بپردازند.»

این تغییر فقط چند روز پس از اعلام هزینه‌ی ماهانه‌ی ۱۸ دلاری استفاده از برخی امکانات خودرو‌های BMW رخ داد. تغییر بی‌سروصدای خودروساز آلمانی به الزام برخی رانندگان به پرداخت هزینه برای استفاده از ویژگی‌های لوکس فردی مثل سیستم تعلیق تطبیقی، گرمایش فرمان و سیستم صوتی کامل خودرو، سروصدای زیادی ایجاد کرد. بیشتر رانندگانی که ده‌ها هزار دلار برای خرید یک خودرو خرج می‌کنند تمایل دارند از قابلیت‌های آن لذت ببرند. علاوه‌براین، تعداد کمی از رانندگان انتظار دارند چندین ویژگی اشتراکی را به هزینه‌ای دیگر مثل بیمه، بنزین و نگه‌داری اضافه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: