کد خبر: ۳۸۱۶۶۹
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
0
با شروع محرم، در قالب نخستین دوره سوگواره بین المللی شبیه خوانی، مجلس شبیه خوانی با حضور گروه‌هایی از کشور‌های نیجریه و عراق برگزار می‌شود.
سوگواره بین المللی شبیه خوانی
در قالب نخستین دوره سوگواره بین‌المللی شبیه‌خوانی که با هدف تعمیق بخشی به تبیین بیشتر مکتب اباعبدالله الحسین (ع) با استفاده از ابزار هنر و آئین‌های سنتی و مذهبی که به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا برپا می‌شود، ۱۲ مجلس شبیه‌خوانی با حضور گروه‌های شبیه‌خوانی کشور‌های نیجریه و عراق و گروه‌های منتخب شبیه‌خوانی استان‌های اصفهان، قزوین، مرکزی، قم و تهران روز‌های چهارم و پنجم مردادماه در محوطه بیرونی تئاتر شهر، میدان آئینی امام حسین (ع) و فرهنگسرای خاوران برپا می‌شود.

در بخش بین‌الملل، گروه شبیه خوانی کشور نیجریه به سرپرستی مرتضی جبرین، مجلس شهادت امام حسین (ع)، روز چهارم مردادماه در میدان امام حسین (ع) (ساعت ۲۱) و پنجم مردادماه نیز در محوطه بیرونی تئاتر شهر و فرهنگسرای خاوران به ترتیب ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱ اجرا می‌کنند.

گروه شبیه‌خوانی کشور عراق به سرپرستی علی العبودی، مجلس شهادت عابس شاکری را سه‌شنبه چهارم مرداد ساعت ۱۸:۳۰ در محوطه بیرونی تئاتر شهر و ساعت ۲۱ در فرهنگسرای خاوران و همچنین روز چهارشنبه پنجم مردادماه نیز ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۱ به ترتیب در میدان آئینی امام حسین (ع) و محوطه بیرونی تئاتر شهر مجلس شبیه‌خوانی برگزار می‌کنند.

در بخش گروه‌های شبیه‌خوانی داخلی، سه‌شنبه چهارم مردادماه، گروه شبیه‌خوانی استان اصفهان، مجلس شهادت امام حسین (ع) به سرپرستی حاج حسن نرگس‌خوانی (ساعت ۱۸:۳۰) در میدان آئینی امام حسین (ع) و گروه شبیه خوانی استان قم، مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) به سرپرستی میرزا ابوالفضل منبت‌کار ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای خاوران اجرا می‌شود و از استان مرکزی نیز (شهر تفرش)، مجلس شهادت مسلم ابن عقیل (ع) به سرپرستی سید محمدرضا امینی در همین روز ساعت ۲۱ در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

همچنین از دیگر گروه‌های داخلی سوگواره، چهارشنبه پنجم مرداد، گروه شبیه‌خوانی استان تهران، مجلس شهادت حر ابن یزید ریاحی (س) به سرپرستی حسن برکتی ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای خاوران و گروه شبیه‌خوانی استان قزوین نیز مجلس شهادت حضرت عباس (ع) به سرپرستی محسن گیوه‌کش را ساعت ۲۱ در میدان آئینی امام حسین (ع) برپا می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: