April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۶۷۴
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
افراد ناشنوا یا کم شنوا با این عینک می‌توانند از مفهوم مکالمات تلفنی، فیلم و تصاویر مطلع شده و با دستیارات صوتی ابزارهای هوشمند اتباط برقرار کنند.
عینکی که صدای مکالمات را به متن تبدیل می‌کند/ اختراعی شگفت‌انگیز برای ناشنوایان
گروهی از دانشمندان بریتانیای موفق به ساخت عینکی شده‌اند که می‌تواند صدای مکالمات را به متن تبدیل کرده و روی شیشه عینک نمایش دهد.

به نقل از "پابلیک نیوز تایم"، عینک‌های "اکس ری" بریتانیا از دو صفحۀ نمایش واقعیت افزوده ساخته شده‌اند که می‌توانند در آن واحد صدا را به متن تبدیل کنند.


افراد ناشنوا یا کم شنوا با این عینک می‌توانند از مفهوم مکالمات تلفنی، فیلم و تصاویر مطلع شده و با دستیارات صوتی ابزار‌های هوشمند اتباط برقرار کنند.

یورو نیوز نوشت: با این وجود این عینک هنوز اشکالاتی دارد. چنانچه گروهی از افراد بطور همزمان با یکدیگر مشغول صحبت باشند، دستگاه به مشکل برخورد خواهد خورد. به همین دلیل این سیستم عملا در فضا‌های آرام کارایی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: