۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
مهندسان دانشگاه رایس با تزریق هوا به عنکبوت‌های مرده آن‌ها را به ربات چنگک‌دار تبدیل و این حوزه تحقیقاتی جدید را «نکروباتیک» نامگذاری کردند. آن‌ها ادعا می‌کنند که این عنکبوت‌های مرده می‌توانند به جایگزین ارزان، مؤثر و کاربردی در فناوری رباتیک فعلی تبدیل شود.
ساخت ربات با استفاده از عنکبوت مرده
سرفصل مهم‌ترین رویداد‌های خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

قابلیت جدید واتساپ چیست؟

واتس‌اپ مدام در حال افزودن قابلیت‌های جدید به این پیام‌رسان است و جدیدترین قابلیت، مطلع شدن از امکانات جدید واتس‌اپ را راحت‌تر خواهد کرد. طبق گزارش وب سایت WABetaInfo، قابلیت جدید در مراحل اولیه طراحی است؛ بنابراین شاید به این زودی به گوشی کاربران راه پیدا نکند. این وب سایت اسکرین‌شاتی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این پیام‌ها از یک چت بات احراز هویت شده، ارسال می‌شود. هنگامی که این چت را باز می‌کنید، اعلانی ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید این چت اطلاعاتی درباره قابلیت‌های جدید و توصیه‌ها و ترفند‌ها و اطلاعاتی درباره حریم خصوصی و ایمنی، ارائه خواهد کرد.

برخلاف حساب تجاری در واتساپ، کاربران نمی‌توانند به هیچکدام از این پیام‌ها پاسخ دهند و تنها می‌توانند پیام‌های این حساب را بخوانند؛ بنابراین بیشتر یک سیستم اعلان از طریق واتساپ برای اطلاع رسانی درباره قابلیت‌های جدید و هر گونه به‌روزرسانی سیستم است.
کار‌هایی که باید پس از افتادن تلفن همراه در آب انجام دهیم

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای گوشی ما اتفاق بیفتد، افتادن در آب است. در ادامه چند راهکار گام به گام ارائه شده است که می‌تواند به شما در بروز این اتفاق کمک کند:

مرحله اول: در ابتدا باتری را خارج کنید، این کار می‌تواند مدار‌ها را قطع کند. سیم کارت را نیز خارج کنید، تا به این طریق احتمال حفظ داده‌هایی مانند مخاطبین را حتی اگر خود تلفن از بین رفته باشد، افزایش دهید.

مرحله دوم: اگر گوشی برای مدت طولانی خیس بماند، شروع به خوردگی می‌کند. از سشوار استفاده نکنید چرا که برای این کار گرمای زیادی را تولید می‌کند و می‌تواند رطوبت را به عمق گوشی وارد کند. ستفاده از جاروبرقی می‌تواند گزینه بهتر و کم آسیب تری باشد.

مرحله سوم: گوشی را حداقل به مدت ۱۲ ساعت در برنج سفید خام فرو کنید. اگر برنج در دسترستان نیست، گوشی را روی دستمال کاغذی بگذارید، سپس آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. باتری را تعویض کرده و روشن کنید. اگر اتفاقی نیفتاد، باتری را بردارید و موبایل را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید. این احتمال وجود دارد که پس از چند تلاش گوشی دوباره روشن شود.
ساخت ربات با استفاده از عنکبوت مرده

آزمایش پژوهشگران نشان می‌دهد عنکبوت‌های مرده می‌توانند بیش از ۱۳۰ درصد وزن بدن خود (و گاهی اوقات بسیار بیشتر از آن) را بلند کنند. مدت کوتاهی پس از اینکه «دنیل پرستون»، استادیار مهندس مکانیک، آزمایشگاه خود را در دپارتمان مهندس مکانیک «دانشگاه رایس» در سال ۲۰۱۹ تأسیس کند، او لحظه‌ای طلایی را تجربه کرد.

«فای یاپ»، دانشجوی فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک و یکی از اعضای تیم پرستون توضیح می‌دهد: «ما ابتدا در حال جابجایی وسایل در آزمایشگاه بودیم که متوجه یک عنکبوت خمیده در لبه راهرو شدیم. ما واقعاً کنجکاو شده بودیم که چرا عنکبوت‌ها پس از مرگ خود را جمع می‌کنند.
هوش‌مصنوعی پدیده‌های ناشناخته فیزیک را توضیح می‌دهد

کتاب‌های فیزیک در بر دارنده قوانین و فرمول‌هایی درباره حرکت و توقف اجسام و سایر پدیده‌های طبیعی است، این فرمول‌ها عمل‌هایی را توصیف می‌کنند که ما مشاهده می‌کنیم، اما در پشت هر کدام از این عمل‌ها ممکن است مجموعه‌هایی از عوامل وجود داشته‌باشد که آشکار نیست. به تازگی یکی از برنامه‌های جدید هوش مصنوعی طراحی شده توسط محققان دانشگاه کلمبیا (نیویورک) ظاهراً موفق شده است، قوانین فیزیکی خاص خودش را کشف کند؛ این برنامه هوش مصنوعی پس از آشنا شدن با ویدئو‌هایی از پدیده‌های فیزیکی روی زمین، متغیر‌های کنونی مورد استفاده ما را مجدداً کشف نکرده بلکه به جای آن در واقع متغیر‌های جدیدی برای توضیح آنچه دیده است، مطرح کرده است.

برای روشن شدن بحث، این بدان معنا نیست که فیزیک کنونی ناقص است یا راه بهتری برای توضیح جهان پیرامون ما وجود دارد، (قوانین انیشتین از قوت کافی برخوردار است)، اما آن قوانین تنها به این علت موجود است که بر اساس «زبان» موجود فرضیه‌ها و اصول تأسیس شده در طول قرن‌ها سنت علمی پدید آمده است؛ این هوش مصنوعی تنها ویدئو‌های پدیده‌های فیزیکی را بررسی کرده و در جایگاهی نبوده است که فیزیک جدیدی برای توضیح کیهان پدید بیاورد یا تلاش کند، توضیحات بهتری از انیشتین مطرح کند.