April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۷۲۰
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
بازار سرمایه در دومین هفته از مرداد ماه با افت و خیز‌های فراوانی همراه بود که در این گزارش می‌خوانید.
نگاهی به بازار بورس تهران در هفته‌ای که گذشت
در معاملات روز شنبه هشتم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۲ هزار و ۷۹۵ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۹۱۷ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۲۴۹ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار و ۲۱۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۹ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی و یکمین روز متوالی منفی شد و ۲۸۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۷ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های دی (بانک دی) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل، نماد‌های شراز، فولاد و سامان بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. نماد‌های «شبریز»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های «فملی»، «فولاد» و «شپدیس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


در معاملات روز یکشنبه نُهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۰۱ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش ۷ هزار و ۲۴۱ واحدی در سطح ۳۷۹ هزار و ۹۷۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۷۸ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۷۰۳ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی و دومین روز متوالی منفی شد و ۵۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۸ میلیارد تومان بود. پس از شبندر، نماد‌های شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد فولاد تعلق داشت.
 
در معاملات روز دوشنبه دهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۹ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳۸۶ واحدی در سطح ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۷۳۸ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی و سومین روز متوالی منفی شد و ۲۸۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۸ میلیارد تومان بود. پس از خگستر، نماد‌های شفن (شرکت پتروشیمی فناوران) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های فزر، مداران، سهرمز، شراز و خساپا اختصاص داشت.
 
 
در معاملات روز سه‌شنبه یازدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۲ هزار و ۴۱۲ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۱۸ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲۲۴ واحدی در سطح ۳۸۰ هزار و ۵۸۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۴ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۷۶۲ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی و چهارمین روز متوالی منفی شد و ۱۹۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۷ میلیارد تومان بود. پس از شبندر، نماد‌های خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و وپارس (بانک پارسیان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل، بیشترین ورود پول حقیقی برای دومین روز متوالی به نماد فزر اختصاص داشت. پس از فزر، نماد‌های وغدیر، فتوسا، آسیاتک و کحافظ در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
 
در معاملات روز چهارشنبه دوازدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس با ۷۳۳۸ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۴۶۶ واحد صعود کرد و به رقم ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحد رسید. در این بازار ۲۳۶ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی پردیس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایپا و گروه بهمن نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۹۵ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۸۶۱ واحد رسید. در این بازار ۱۲۶ هزار معامله به ارزش ۱۱۵ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، تولید نیروی برق دماوند، بیمه پاسارگاد، داروسازی دانا، بهمن دیزل و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: