معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی تغییر کرده است
کد خبر: ۳۸۱۹۰۷
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
در دنیای کنونی، علم با سرعت و بدون توقف پیش می‌رود و هر فرد، بخش یا دستگاهی که همسو با این رشد حرکت نکند، نه تنها درجا می‌زند، بلکه عقب می‌ماند.
یکه تازی بانک ایران زمین در تسخیر بازار‌ها
البته موفقیت در گرو مدیرانی دلسوز و توانمند است و بدون داشتن مدیران خلاق و نیروی انسانی توانمند، هرگز نمی‌توان به مراحل بالا و اهداف پیش بینی شده دست یافت. نکته بسیار مهم برای رسیدن به چشم انداز‌های توسعه، داشتن برنامه است تا بتوان روی ریل به سوی جلو حرکت کرد.

برنامه ریزی ملی و منطقه‌ای

برای آنکه یک مجموعه بتواند به موفقیت‌های مطلوبی دست یابد، لازم است مطالعات همه جانبه داشته باشد و از همه فرصت‌ها به نحو احسن بهره برداری کند. اینکه تنها به برخی از ظرفیت‌ها توجه شود و دیگر ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود، بازدهی را کاهش می‌دهد و سود را پایین می‌آورد. بانک ایران زمین توانسته با نگاهی جامع به همه ظرفیت‌ها در سراسر کشور، مطلوب‌ترین بهره‌وری را بدست آورد به نوعی که مدیرعامل بانک ایران زمین با اعلام اینکه مدیران ما در استان‌ها با درایت و دانش توانستند بازار منطقه خود را در اختیار گیرند افزود: از مدیران می‌خواهم با برگزاری جلسات منظم با همکاران استان در ارتقای سطح علمی آن‌ها در زمینه‌های مختلف همچون بانکداری مدرن، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک این روند و مسیر را ادامه دهند.

تغییر معنا و مفهوم بانکداری

امروزه شاهد تحولات گسترده‌ای در تمامی عرصه‌ها هستیم که این تحولات ریشه در شرایط دارد. گستردگی فضای مجازی، اهمیت استفاده از خدمات را بیش از پیش افزایش داده و مردم حتی در بهترین شرایط ترجیح می‌دهند از خدمات فضای مجازی بهره بگیرند. امروزه مراجعات مردم به بانک بشدت کاهش یافته و حتی دفاتری که در جوار بانک‌ها فعالیت می‌کنند، ترجیح می‌دهند در فضای مجازی، از خدمات نظام بانکی بهره بگیرند. در این رابطه عبدالمجید پورسعید ایجاد تجربیات جدید برای مشتریان بانک ایران زمین را از اولویت‌های مهم این بانک دانست و گفت: دیگر معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی، تغییر کرده است. امروزه بر اساس نیاز مشتری، سرویس به صورت اختصاصی طراحی می‌شود و در اختیار آن قرار داده می‌شود. علائق، اولویت‌ها و سبک زندگی مشتریان مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس آن خدمات مختص آن‌ها ارائه می‌شود.

نیروی انسانی کارآمد مهمترین سرمایه

بررسی‌های گسترده نشان می‌دهند که مدتهاست معنا و مفهوم سرمایه از نقدینگی و پول به سوی نیروی انسانی کارآمد تغییر کرده است. در شرایط کنونی افراد بسیاری وجود دارند که با خلاقیت خود معنای درآمدزایی را تغییر داده اند. همین امر باعث شده تا کشور‌های پیشرفته در بکارگیری نیرو‌های خود با دقت و درایت بیشتری عمل کنند. اگر بخواهیم رمز موفقیت کشور‌های توسعه یافته را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، می‌توان در شعار‌های آن‌ها بدنبال ردپای موفقیت شان بود و امروزه شعار جهانیان به سوی نیروی انسانی کارآمد تغییر مسیر داده است. بانک ایران زمین نیز در همین مسیر گام بر می‌دارد به نوعی که پورسعید محور اصلی بانک ایران زمین را سرمایه انسانی و همکاران بیان کرد و گفت: بانک ایران زمین طی چند سال گذشته با اتکا به جوانان متخصص، با انگیزه و خلاق توانست گام‌های بزرگی در مسیر ارتقا و پیشرفت نظام بانکی در کشور و همینطور معرفی چهره جدیدی از ارائه سرویس‌های بانکی را ارائه کند.

تحول آفرینی با استفاده از فضای مجازی

چه بخواهیم و چه نخواهیم، مردم دیگر تمایلی به استفاده از روش‌های سنتی ندارند و اگر هم برخی روش‌های سنتی همچنان اجرایی می‌شود، بدلیل مقاومت در برابر علم و فناوری است. پیشرفت‌های علمی نشان می‌دهد که روش‌های سنتی زمان بر، هزینه بر، وقت گیر، خطرناک، تهدید آمیز و ... است. بحث بانکداری نیز از این رویه جدا نیست و هر دستگاه بانکداری که توانسته بیشتر و بهتر در مسیر روز حرکت کند، جذابیت‌های بیشتری برای جلب مشتری داشته است. مدیرعامل بانک ایران زمین نیز فعالیت اقتصادی امروزی را مبتنی بر شبکه‌های مجازی بیان کرد و افزود: کسب وکار‌ها در حال تغییر و تبدیل به یک فضای دیجیتالی هستند. در نتیجه اقتصاد امروز اقتصادی دیجیتالی است که از طریق شــبکه‌های اجتماعی این امکان را به کســب وکار‌ها می‌دهد تا ارتباط مســتقیم بین بانک و مشتریان برقرار کنند و این یک امتیاز مثبت برای دو طرف خواهد بود که در محیطی متفاوت و جذاب فعالیت کنند و به سمت پیشرفت و رونق بیشتر اقتصادی کشور قدم برداشته شود.

لزوم استفاده از تجربیات جهانی

برای آنکه یک مجموعه بتواند به موفقیت‌های مستمری دست یابد، باید آگاهی لازم را از علوم و فناوری داشته باشد و از آنجا که این علوم در کشور‌های مختلف، متفاوت است. باید در قالب سفر، دیدوبازدید‌های تخصصی و انتقال علم و فناوری، توان مجموعه را افزایش داد. البته ضرورت بکارگیری از توانمندی دیگر کشور‌ها از سالیان دور مطرح بود و تمامی بزرگان بر کسب علم و فراگیری تاکید داشته اند به نوعی که در حدیثی از پیامبر (ص) آمده که «علم را بجویید حتی اگر در چین باشد». در این رابطه بانک ایران زمین نیز پیشرو بوده به نوعی که پورسعید با اشاره به اینکه کلید ارائه خدمات بانکداری دیجیتال از سال‌ها پیش در بانک ایران زمین زده شد گفت: با تشکیل تیم‌های متخصص از همکاران فعال در بانک و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه و همچنین سفر به کشور‌هایی که در زمینه ارائه خدمات بانکداری دیجیتال صاحب نظر بودند و بررسی عملکرد آنان، توانستیم نیاز مشتریان را بسنجیم و خدماتی درخور شأن آنان ارائه بدهیم.

ضرورت تعامل نظام بانکی با کسب وکار‌ها

امروزه روش معاملات تغییر کرده و چالش‌ها به حداقل ممکن رسیده، زیرا ابزار‌های در خدمت کسب وکار‌ها متحول شده است. باید بپذیریم که دوره مبادله کالا با کالا، معاملات پایاپای، نقل وانتقال دستی پول و دیگر روش‌ها به پایان رسیده، زیرا دیگر پاسخگو نیست و اگر هم اصرار بر انجام این روش‌های سنتی داشته باشیم، مورد اقبال دیگر کشور‌ها قرار نمی‌گیرد. دردوره‌ای که رمز ارز‌ها متولد شده تا واحد پول کشور‌ها به روز‌های مرگ خود نزدیک شوند، باید بر بستر اقتصاد دیجیتال گام برداشت. در این رابطه مدیرعامل بانک ایران زمین تقویت اقتصاد دیجیتال در کشور را عامل اصلی توسعه کسب و کار در کشور دانست و افزود: در عصری که کسب و کار‌ها فارغ از هیچ خط کشی و مرزی در کل دنیا در حال فعالیت هست، ما به عنوان یک نهاد مالی تمام تلاش خود را کرده ایم تا در جهت حمایت از این کسب و کار‌ها که بیشترین قشر فعال در این زمینه جوانان کشورمان هستند، قدم برداریم.

ضرورت حرکت جهانی به سوی تحول

در شرایطی که جهان در حال تحول مستمر است، هیچ دستگاه مالی و اداری حق توقف یا کاهش سرعت را ندارد، زیرا از غافله توسعه عقب خواهد ماند. برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید همسو و همگام با جهان و جهانیان گام برداریم و حرکت دراین مسیر نیازمند مدیرانی کارآمد و معتقد به روند توسعه است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: