April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۹۱۰
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
0
طرحی قدیمی از یک دانشمند، توصیه می‌کند که برای بهبود شرایط آب و هوایی و پیشگیری از وقایع طبیعی باید ماه را نابود کرد.
ماجرای طرح انفجار ماه با بمب هسته ای چه بود؟
ممکن است طرح انفجار ماه با بمب هسته‌ای برای بهبود شرایط آب و هوایی بر روی زمین، ایده‌ای برای ساخت فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما در حقیقا طرحی برای منفجر کردن ماه واقعی بوده که زمانی توسط یک استاد دانشگاه مطرح شد.

بر اساس گزارش indy ۱۰۰، الکساندر ابیان، استاد ریاضیات در دانشگاه ایالتی آیووا، فکر می‌کرد که انفجار ماه با یک سلاح هسته‌ای می‌تواند تعدادی از مشکلات آب و هوایی در روی زمین را حل کند.

اثر ماه در همه چیز وجود دارد و جریان‌های اقیانوس و جزر و مد را کنترل می‌کند، تا حدی بر آب و هوا تأثیر می‌گذارد و شیب زمین را تغییر می‌دهد.

پروفسور ابیان، نظریه زمین بدون ماه را در سال ۱۹۹۱ در یک روزنامه دانشگاه مطرح کرد که اخیراً توسط سایت خبری علمی IFL Science دوباره از آرشیو منتشر شده است. او از کارشناسان خواست یک سوراخ بزرگ در ماه حفر کنند، آن را با یک بمب اتمی پر کنند، سپس آن را با کنترل از راه دور منفجر کنند.

او تصور می‌کرد که گالیله نسل خود است. ابیان می‌گفت: من برای اولین بار در ۵ میلیارد سال گذشته انگشت اتهام را به سوی سیستم خورشیدی بلند می‌کنم. آن منتقدانی که می‌گویند ایده‌های ابیان را نادیده بگیرید بسیار شبیه به کسانی هستند که گالیله را نادیده می‌گرفتند.

انفجار هسته‌ای روی ماه

او گفت که مزایای این کار حذف فصول است که جلوی رویداد‌های آب و هوایی مانند طوفان، سیل، آتش سوزی و کولاک را می‌گیرد. همه چیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اما متأسفانه، کاوشگر‌های ناسا نقطه ضعف بزرگی دارند و آن این است که پس از انفجار یک تکه بزرگ از ماه می‌تواند به زمین برخورد کند و تمام زندگی انسانی در روی زمین را از بین ببرد؛ بنابراین، احتمالا بهتر است از این ایده صرف نظر کنیم.

این تنها ایده بزرگی نیست که مردم برای همسایه درخشان سیاره درخشان ما پیشنهاد کرده اند. طبق گزارش عجیب یک اندیشکده نئولیبرالی، ماه باید به قطعاتی تقسیم شود و به کشور‌های مختلف اختصاص داده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: