کد خبر: ۳۸۱۹۶۷
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
0
سوئیس از ممنوعیت ماه گذشته اتحادیه اروپا براب تحریم طلای روسیه پیروی کرد.
سوئیس، طلای روسیه را تحریم کرد
سوئیس از ممنوعیت ماه گذشته اتحادیه اروپا برای تحریم طلای روسیه پیروی کرد. سوئیس، مرکز اصلی پالایش طلای جهان، به دنبال ممنوعیت مشابهی توسط اتحادیه اروپا در ماه گذشته، تحریمی را برای این فلز گرانبهای روسیه اعمال کرده است.

این محدودیت‌های جدید در درجه اول مربوط به ممنوعیت خرید، واردات یا حمل و نقل طلا و محصولات طلا از روسیه است. خدمات مرتبط با این کالا نیز ممنوع است. در این بیانیه آمده، سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست، این محدودیت‌ها را در راستای آخرین تحریم‌های اتحادیه اروپا بر طلا و محصولات طلا اعمال کرد.

اتحادیه اروپا در ماه جولای هفتمین دور از تحریم‌های خود را علیه مسکو در واکنش به حمله روسیه در اوکراین تصویب کرد. سوئیس علاوه بر محدودیت‌های طلا، دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه، اسبر بانک را نیز مسدود کرده است. در ماه می، سوئیس سه تن یا ۲۰۰ میلیون دلار طلای روسیه را خرید که طبق گزارش ها، اولین خرید از این نوع از ماه فوریه بوده است.

گمرک سوئیس گفت: شمش طلا از بریتانیا وارد شد، اما به اصطلاح دارای مبدأ روسی بود. به گفته بلومبرگ، این بدان معناست که طلا برای آخرین بار در روسیه پالایش شده است. این خرید حدود ۲ درصد از واردات شمش سوئیس در ماه می‌را تشکیل می‌دهد. این کشور یک مرکز پالایش اصلی است که دو سوم طلای جهان را در اختیار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: