April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چالش‌های زندگی، احتمال نیاز به تسهیلات را افزایش می‌دهد
کد خبر: ۳۸۲۰۵۶
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
بدلیل افزایش روز افزون قیمت ها و ناتوانی قدرت خرید حقوق بگیران، تسهیلات ارزش ویژه ای برای مردم پیدا کرده اما مشکل اینجاست که بسادگی نمی توانند تسهیلات را دریافت کنند و از بانکها انتظار دارند شرایط مناسبی برای دریافت وام تعریف کنند که بانک سپه در قالب نگین مهر، این شرایط را فراهم کرده است.
نگین مهر پشتوانه‌ای برای آینده غیر قابل پیش بینیامروزه شرایط اقتصادی به اندازه‌ای بی ثبات شده که امکان برنامه ریزی برای آینده و مدیریت درآمد وجود ندارد. آشفته بازار اقتصادی و ناتوانی دولت درکنترل قیمتها، باعث می‌شود تا مردم به محض آنکه مبلغ قابل توجهی بدست آوردند، به سوی خرید روی بیاورند، زیرا نگران بی ارزش شدن پول خود هستند. با توجه به جمعیت حقوق بگیر از شاغل تا بازنشسته، امکان پس انداز برای حقوق بگیران وجود ندارد و به همین دلیل حقوق بگیران بدنبال دریافت وام هستند تا نیاز‌های زندگی خود به ویژه نیاز‌های آنی را تامین کنند، زیرا در این صورت ناچار می‌شوند بخشی از حقوق خود را بابت اقساط وام بپردازند.

چالش‌های دریافت وام

اما نکته مهم و چالش اصلی اینجاست که چگونه و از کجا این وام را دریافت کنند. اولین چالشی که سر راه وام گیرندگان قرار دارد، بهره سنگین بانکی است. کارگر، کارمند و بازنشسته همواره نگران این است که ۵۰ میلیون تومان وام بگیرد و ۲۰ میلیون تومان بهره بدهد. این اعداد رابطه بانک با مشتری را مخدوش می‌کند و باعث نارضایتی جامعه از نظام بانکی می‌شود. البته نظام بانکی برای این بهره دریافتی توجیه دارد. در شرایطی که بانک بابت سپرده‌ها سود ۱۸ درصد می‌دهد و مردم همچنان اعتراض و گلایه دارند که باید میزان سود سپرده بالاتر برود، چگونه می‌توان انتظار داشت که تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و بدون بهره به متقاضیان واگذار شود؟

طرح اعتباری نگین مهر

اما برخی بانک‌ها که به چالش‌های مشتریان بانک پی برده اند، اقدام به تهیه طرح‌هایی کرده اند تاهم به مشتریان خود تسهیلات مناسبی بپردازند و هم بانک بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. یکی از این بانک‌ها که توانسته طرح‌های مناسبی برای پرداخت تسهیلات تهیه کند و در قالب آن‌ها رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد، بانک سپه است. طرح اعتباری نگین مهر یکی از طرح‌های پرداخت تسهیلات بانک سپه با رویکرد مشتری مداری است. طرح اعتباری نگین مهر بانک سپه با استفاده از ظرفیت سنت قرض‌الحسنه تعریف و راه اندازی شده و تقویت امکان رفع احتیاجات ضروری مشتریان و توانمندسازی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه را در دستور کار خود قرار داده است. در این طرح با افتتاح حساب ویژه نگین مهر بر اساس میانگین موجودی حساب در دوره زمانی دلخواه ۳ الی ۹ ماهه، میتوان از امتیاز وام قرض الحسنه تا ۲ برابر میانگین حساب با کارمزد ۲ یا ۴ درصد بهره‌مند شد.

مزایای طرح

اما این همه طرح نیست بلکه مزایا و امتیاز‌های ویژه دیگری نیز تعریف شده، به نوعی که به ازای هر ماه انتظار بیشتر نسبت به حداقل مدت انتظار که ۳ ماه است، به تعداد اقساط ۴ ماه (تا سقف ۳۶ ماه) اضافه خواهد شد. از سوی دیگر به مبلغ امتیاز وام به میزان ۲۵ درصد میانگین موجودی (تا سقف ۲ برابر) اضافه خواهد شد که می‌تواند بر جذابیت این تسهیلات بیفزاید. نکته دیگر آنکه نرخ کارمزد وام از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش می‌یابد و در صورت رسیدن به کف و سقف بیان شده فوق، از مزایای فوق به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد. البته این نقطه پایان نیست و مشتریان می‌توانند پس از اخذ وام، همچنان با حساب خود کار کرده و از امتیاز وام مجدد تا سقف قانونی بهره‌مند شوند. مهمتر آنکه امتیاز‌هایی که مشتریان در قالب پس انداز قرض الحسنه بدست آورده اند، به هیچ عنوان از دست نمی‌رود و چنانچه مایل به دریافت تسهیلات نگین مهر نباشند، می‌توانند امتیاز و مازاد امتیاز وام را به پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر منتقل کنند.

شرایط بهره مندی از مزایای طرح

برای آنکه از مزایای نگین مهر استفاده شود، نیاز به طی مسیر‌های طولانی نیست بلکه مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک سپه در سراسر کشور، نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک مخصوص طرح نگین مهر اقدام کنند و چنانچه هنوز قانع نشده باشند به گروه دریافت کنندگان تسهیلات نگین مهر بپیوندند، می‌توانند اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند تا با چشم باز و حق انتخاب به خیل تسهیلات گیرندگان نگین مهر ملحق شوند. زیرا برای بهره‌مندی حداکثری از مزایای این طرح، باید با توجه به مبلغ وام و تعداد اقساط مورد نظر، نسبت به نگهداری و میانگین سازی موجودی سپرده به میزان و مدتی که توسط شعبه اعلام می‌شود، اقدام شود. البته این حساب از نوع حساب‌های متمرکز بانک سپه است و دارنده حساب می‌تواند از خدمات سامانه‌های بانکداری اینترنتی، تلفنبانک و همراه بانک استفاده کند.

جامعه مخاطب نگین مهر

اگرچه امروزه همه مردم بدنبال دریافت تسهیلات بانکی هستند و کافی است در محملی از وام سخن به میان بیاید، تا گوش‌ها برای دریافت تیز شود، اما برخی افراد در اولویت دریافت تسهیلات هستند. احتیاجات ضروری از جمله درمان، پرداخت دیون، ودیعه مسکن و مواردی از این دست، جامعه هدف را مشخص می‌کند. فردی که برای درمان وام می‌گیرد و سرمایه گذاری نکرده، پرداخت کارمزد ۴ درصد به جای بهره ۱۸ درصد بهترین گزینه است یا فردی که می‌خواهد ودیعه مسکن بدهد، اگر قرار باشد ۲۰ میلیون تومان بهره بانکی بدهد، همان مبلغ را روی اجاره می‌گذارد و به صاحب خانه می‌پردازد، در حالی که با نگین مهر، ودیعه مسکن را پس انداز می‌کند.

شناسنامه نگین مهر

نگین مهر در یک نگاه، حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چکی است که قابلیت دریافت و پرداخت سپرده دارد و برای دریافت تسهیلات مدت انتظار (میانگین سازی) ۳ الی ۹ ماه است که نسبت مبلغ وام به میانگین سپرده ۵۰ درصد تا ۲۰۰ درصد است. حداقل مبلغ میانگین ۵۰۰ هزار تومان و حداقل مبلغ پرداخت وام یک میلیون تومان است که حداکثر تا ۵۰ میلیون تومان قابل افزایش است. نرخ کارمزد نگین مهر ۲ یا ۴ درصد و تعداد اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماه است. البته روال بانک‌ها این است که برای پرداخت وام نیاز به وثیقه و تضامین است که در چارچوب ضوابط اعتباری بانک صورت می‌گیرد. در شرایط کنونی که زندگی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه امکان دارد هر فرد یا خانواده‌ای نیاز به تسهیلات داشته باشد، بهتراست آینده نگری صورت گیرد و نگین مهر سپه را به عنوان پشتوانه‌ای برای اتفاقات غیر قابل پیش بینی به مرحله اجرا در آورد.
 
خبرنگار: کورش شرفشاهی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: