April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۱۱۰
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
در حالی که مذاکرات وین بدون نتیجه پایان یافته، وال استریت ژورنال نوشته که متن نهایی توافق برای پذیرش یا رد، دست ابران است.
خبر عجیب وال‌استریت ژورنال درباره برجام: متن توافق دست ایران است!
گمانه‌زنی‌ها درباره مذاکرات وین همچنان در رسانه‌های غربی ادامه دارد و آن‌ها توپ را در زمین ایران می‌دانند.

گزارش وال استریت ژورنال از پایان بدون توافق گفتگو‌های وین حاکی است. یک مقام ارشد غربی می‌گوید گه اتحادیه اروپایی متن نهایی را به ایران داده است.

مقام‌های غربی می‌گویند که متن یک توافق برای احیای برجام، کامل شده و گفتگو‌ها خاتمه یافته است. آن‌ها ایران را ترغیب کردند که توافقی را که اکنون روی میز است بپذیرد.

اما مقام‌های ایرانی بلافاصله واکنش نشان داده گفتند که یک پاسخ اولیه به این پیش نویس داده اند و بعدا با دیدگاه‌های بیشتری باز می‌گردند. این واکنش، تردید‌هایی را درباره حصول توافق ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های داخلی، از تمرکز ایران بر تغییرات ویژه متن پیش‌نویس اعلامی خبر داده‌اند اگرچه به گفته برخی کارشناسان، مذاکرات به صورت کامل، پایان یافته و مهلت فعلی تنها برای تایید یا رد پیش‌نویس است و فرصت چانه‌زنی و یا تغییر وجود ندارد. به گفته این کارشناسان، نکته اصلی در متن پیش‌نویس و محل اعتراض ایران، عدم اشاره به مساله پادمان در توافق است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: