کد خبر: ۳۸۲۱۱۴
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
0

 

روش های تقویت امنیت درب ورودی منزل

در چند سال اخیر با ورود تکنولوژی، زندگی همه دچار دگرگونی شد. طبق آمارهای منتشر شده 34 درصد سرقت ها از طریق درب ورودی و 23 درصد از طریق پنجره ها صورت می گیرد. همانطور که مشاهده می کنید درصد بالایی از سرقت ها مربوط به درب ورودی منزل است؛ در نتیجه باید امنیت درب ورودی را تقویت کرد، زیرا سارقین ابزارهای مدنظر برای بازکردن درب منزل را دارند. در این مقاله با چندین روش برای تقویت امنیت درب ورودی منزل بیشتر آشنا می شویم.

چگونه می توانم خانه خود را ایمن کنم؟

ایمن سازی خانه یک فرآیند بسیار پیچیده است. از آنجایی که بیشتر سارقان ترجیح می دهند از درب ورودی به عنوان نقطه ورود خود استفاده کنند، برای جلوگیری از نفوذ آنها لازم است که امنیت درب خود را ارتقا دهید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ در اینجا چند راه برای بهبود امنیت برای جلوگیری از آسیب هایی که سارقین به درب شما می زنند، آورده شده است.

استفاده از سیستم امنیتی

استفاده از سیستم های امنیتی و حفاظتی به منظور کاهش سرقت از منازل افزایش یافته است. استفاده از این سیستم ها در چند دهه اخیر مخصوصا برای منازل و همه کسب و کارها اهمیت پیدا کرده است. این سیستم فواید بسیار زیادی برای منازل و کسب و کارها دارد؛ زیرا در کنار حفظ امنیت می تواند راحتی و سهولت در انجام کارهای روزانه را آسان کند. سیستم های امنیتی پیشرفته از اینترنت بی سیم برای اتصال به تلفن هوشمند شما استفاده می کنند که اگر کسی بخواهد به خانه شما وارد شود، بلافاصله به شما هشدار می دهد.

دوربین مداربسته

ظهور دوربین مداربسته باعث کاهش چشمگیر سرقت شده و با ایجاد حس امنیت در جامعه، آرامش را به زندگی مردم هدیه داده است. دوربین های مدار بسته مدرن امروزی با بهره گیری از هوش مصنوعی و مجهز بودن به سنسورهای هوشمند قادر به تشخیص چهره، ضبط صدا، ثبت ورود و خروج و غیره هستند. بنابراین شما می توانید به راحتی به دوربین های مداربسته خود مانند یک نگهبان هوشیار اعتماد نمایید که به صورت 24 ساعته و بدون خستگی از محیط کار یا محل زندگی شما حراست می کند.

قفل زنجیری پشت درب

اگر فیلم the shining را دیده باشید در سکانسی که جک قصد ورود به خانه را داشت به دلیل اینکه از قفل زنجیری استفاده شده بود، نتوانسته وارد خانه شود و به همین خاطر تنها سر خود را از لای درب وارد خانه کرد. قفل های زنجیری پشت درب یک گیره محکم دارند که به چهارچوب ورودی وصل می شوند. صفحه اصلی قفل نیز بر روی درب نصب می شود و با استفاده از یک زنجیر و قطعه استوانه ای شکل از کامل باز شدن درب جلوگیری می کند.

با استفاده از این وسیله سارقین و افراد ناشناس نمی توانند وارد منزل شما شوند. تا زمانی که زنجیر از داخل گیره خارج نشده باشد امکان ورود خروج از تمامی افراد سلب می شود.

روش های تقویت امنیت درب ورودی منزل

درب ضد سرقت

یکی دیگر از روش های افزایش امنیت منازل استفاده از درب ضد سرقت می باشد. این درب از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. طراحی و ابعاد درب ضد سرقت به گونه ای است که در برابر هر نوع تخریب و دستکاری ایمن است و از ورود سارقان به منزل تا حد زیادی جلوگیری می کند.

از دیگر ویژگی های درب ضد سرقت میتوان به نسوز بودن آن اشاره کرد. همچنین در برابر گرما، سرما و صدا عایق هستند که همین ویژگی ها، این درب ها را نسبت به درب های قدیمی متمایز می کند.

چشمی دیجیتال

یکی از شیوه های قدیمی سارقین این بود که زنگ را می زدند تا متوجه بشوند کسی در خانه حضور دارد یا خیر. بهترین روش این است که تا زمانی که نمی دانید کی زنگ را زده، درب را باز نکنید. در این شرایط چشمی دیجیتال کارکرد و اهمیت خود را نشان می دهد.

چشمی دیجیتال در واقع دستگاهی است که جایگزین چشمی های قدیمی شده اند و با نصب بر روی درب، امکان مشاهده تصاویر با وضوح بالا و عکس برداری را فراهم می کند. در واقع، این دستگاه ها دوربین مداربسته کوچکی هستند که در دو طرف درب منزل نصب می شوند و با ارائه تصاویر واضح و با کیفیت، سطح امنیت منزل شما را تا حد زیادی افزایش می دهند.

تقویت چهارچوب درب

دزد می تواند با آسیب رساندن به قاب درب وارد خانه شما شود؛ زیرا اکثر قاب های چوبی در برابر ضربه مقاوم نیستند. شما می توانید این مشکل را با نصب یک قاب فلزی حل کنید. حتی می توانید چهارچوب درب فلزی خود را گالوانیزه کرده و به رنگی که با سایه درب شما همخوانی دارد رنگ آمیزی کنید.

اگر نمی خواهید چارچوب در را به طور کامل تغییر دهید، می توانید یک لایه فولادی برای جلوگیری از شکستن قاب درب اضافه کنید. در واقع، قرار دادن فولاد گیج بالا بر روی قاب و بستن آن با پیچ های بلند کار پیچیده ای نیست. به خاطر داشته باشید که پیچ ها باید از چهار طرف به سمت میخ های دیوار بروند.

تقویت لولاهای درب

لولاها یک قطعه ضروری هستند که درب را به چهارچوب متصل می کنند. اگر دربی دارید که به سمت بیرون باز می شود، لولاها در قسمت جلوی درب قابل مشاهده هستند که متأسفانه، این کار را برای سارقان بسیار آسان می کند. برای بهبود ایمنی خود، می توانید از پین های راه راه و تنظیم پیچ های بلند برای تقویت لولاها استفاده کنید. این تغییرات جزئی می تواند مانع از ضربه زدن سارقین به لولاها برای ورود به منزل شما شود.

روش های تقویت امنیت درب ورودی منزل

قفل هوشمند

تا چند سال پیش یک کلید زاپاس در جایی قرار می دادید که اگر کلید را گم کردید یا جا گذاشتید، با آن کلید بتوانید وارد خانه شوید. اگر شخصی جای کلید زاپاس شما را می دانست راحت می توانست وارد خانه شده و شروع به سرقت کند. اما در چند سال اخیر با ورود قفل های هوشمند به بازار، این قفل ها جایگزین قفل های سنتی شده اند.

قفل هوشمند وسیله ای الکترومکانیکی است که با استفاده از بلوتوث و وای فای به شما این اجازه را می دهد که از راه دور با گوشی های هوشمند متوجه شوید که چه کسانی به خانه شما رفت و آمد می کنند؛ برخی از این قفل ها به گونه‌ای طراحی شدند که لاگ افرادی را که به خانه شما رفت و آمد داشته اند، در خود نگه می دارند.

قفل های هوشمند ویژگی های خاص و منحصر بفردی دارند که باعث تمایز بین این مدل ها نسبت به مدل های دیگر شده است. بعضی از ویژگی های قفل هوشمند عبارتند از:

  • عمر باتری: قفل های هوشمند برخلاف قفل های معمولی از انرژی الکتریسیته برای کار کردن استفاده می‌کنند که برق یا باتری انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند. در صورتی که شارژ باتری رو به پایان باشد از قبل برای شما هشدار داده می شود و شما را از وضعیت باتری قفل با خبر می کند.
  • کلید کمکی: بیشتر شرکت های تولید کننده قفل های هوشمند یک کلید کمکی برای قفل های هوشمند ایجاد کرده اند که در صورتی که باتری قفل به اتمام رسید و برق هم نبود یا گوشی هوشمند خود را جا گذاشته بودید از کلید کمکی بتوانید استفاده کنید.
  • روش های مختلف باز کردن: برای باز کردن قفل های هوشمند از روش های گوناگونی می توان استفاده کرد. از روش های باز کردن قفل های هوشمند می توان به روش های باز کردن با مشخصه های بیومتریک مانند اثر انگشت و تشخیص چهره، کارتی، رمز عبور، دستیارهای صوتی و ترکیبی اشاره کرد. که از میان این روش ها، باز کردن با مشخصه های بیومتریک، رمز عبور و ترکیبی برای قفل های هوشمند منازل و آپارتمان ها بیشتر کاربرد دارد.

اگر می خواهید با قفل هوشمند و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید می توانید مقاله چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟ را مطالعه کنید.

تعویض درب های قدیمی

درب های ورودی به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند. به همین منظور تعویض این درب ها با درب های جدید می تواند یکی از روش های تقویت و افزایش امنیت ورودی منزل باشد. چوب یکی از متریال هایی است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد اما برای تقویت بیشتر آن بهتر است از متریال های دیگری در کنار آن نیز استفاده شود.

خلاصه

درب ورودی اولین هدف سارقانی که قصد ورود به خانه شما را دارند، است. بنابراین، باید درب را تا حد امکان ایمن کنید. راه های زیادی برای تقویت ورودی درب منزل شما وجود دارد؛ از تقویت چهارچوب درب و لولا گرفته تا استفاده از سیستم های امنیتی. بعضی از این روش ها هزینه های زیادی را بر شما تحمیل می کنند و برخی دیگر از روش ها هزینه های کمتری برای شما دارند.

قفل زنجیری پشت درب، تقویت چهارچوب و لولاهای درب را می توان جز روش هایی دانست که هزینه های کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. در مقابل سیستم های امنیتی جز روش هایی است که هزینه زیادی را به صاحب خانه تحمیل می کند. اگر می خواهید در حد متوسط برای امنیت ورودی درب منزل خود خرج کنید می توانید از روش هایی همچون قفل های هوشمند و دوربین مداربسته استفاده کنید. قفل های هوشمند به دلیل اینکه از روش های بیومتریک برای ورود و خروج استفاده می شود و بدون اجازه مالک خانه هیچ کسی نمی تواند وارد خانه شما شود، جزو روش های مناسب برای تقویت درب منزل است.

در چند سال اخیر قفل های هوشمند ایرانی توانسته است با برندهای خارجی رقابت کنند که از میان شرکت های تولید کننده قفل های هوشمند در ایران می توان به برند تنسر لاک اشاره کرد و این برند توانسته است با تولید قفل های مناسب و برای هر رده ای طرفداران مخصوص خودش را داشته باشد. انتخاب نهایی اینکه از چه روشی بخواهید درب ورودی را تقویت کنید به شما بستگی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: