کارشناس سازمان هواشناسی:
کد خبر: ۳۸۲۱۱۸
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و رگبار‌های پراکنده تا پایان هفته در بسیاری از نقاط کشور به دلیل رشد ابر‌های همرفتی خبر داد و گفت: امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی، شرق و شمال شرق و مرکز کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
بارش‎ها تا پایان هفته ادامه دارد
کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بیشترین بارش‌های امروز در استان گلستان و شمال خراسان شمالی رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا نیز بارش‌ها در مناطقی از گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات تهران و البرز ادامه خواهد یافت و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید با این بارش‌ها همراه می‌شود.

رفیعی بیان کرد: امروز و فردا بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق غرب و جنوب غرب از جمله چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق استان‌های خوزستان و لرستان و غرب استان‌های اصفهان و فارس و جنوب استان مرکزی با رشد ابر‌های همرفتی، رگبار‌های پراکنده رخ خواهد داد که گاهی با همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی نیز رگبار‌های پراکنده رخ خواهد داد و روز شنبه هفته آینده آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرایط جوی طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل را همراه با پدیده غالب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: امروز و فردا در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی، شرق و شمال شرق و مرکز کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور از جمله شرق استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که برخی اوقات سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا احتمال انتقال توده گردوخاک از روی کشور‌های همسایه غربی به استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم وجود دارد.

رفیعی آب‌های دریای خزر امروز مواج اعلام کرد و اظهار داشت: شرق دریای عمان هم تا روز شنبه آینده این شرایط را خواهند داشت.

وی آسمان امروز تهران را صاف تا کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: تهران در بعدازظهر شاهد افزایش باد خواهد بود و بیشینه دمای تهران امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۲۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: