April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۱۲۵
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
از سال ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی چهار یورش گسترده به غزه انجام داده که ۴۰۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند و یک سوم آن‌ها از کودکان هستند.
کودکانی که در غزه به خاک و خون کشیده شدند
از زمان شهادت «محمد الدره» ۱۲ ساله به همراه پدرش در جریان انتفاضه دوم تا شهادت «آلاء قدوم» پنج ساله در تجاوز سه روزه اخیر به غزه، در حالیکه مقابل خانه‌اش بازی می‌کرد، دو دهه می‌گذرد و همچنان تصاویر خونین پیکر کودکان از فلسطین مخابره می‌شود.

به نوشته الجزیره، بمباران سه روزه رژیم صهیونیستی در غزه موجب شهادت حداقل ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک شد. رژیم تل آویو و گروه جهاد اسلامی فلسطین اواخر روز یکشنبه پس از سه روز بمباران شدید ارتش صهیونیستی در منطقه محاصره شده غزه، اعلام آتش‌بس کردند.

بر اساس آخرین اطلاعات رسمی وزارت بهداشت فلسطین، ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک کشته و دست کم ۳۵۰ غیرنظامی در این حملات زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، از سال ۲۰۰۸ رژیم اسرائیل چهار جنگ را در خاک فلسطین به راه انداخته و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر را کشته است که یک چهارم آن‌ها کودک هستند.

ترکش‌های موشک سر آلاء قدوم پنج ساله را شکافته بود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده از سوی نهاد «دفاع برای کودکان بین الملل»، حداقل ۲۲۰۰ کودک توسط ارتش صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در سراسر سرزمین فلسطین اشغالی از سال ۲۰۰۰ - آغاز انتفاضه دوم - به شهادت رسیده‌اند.

جنگ اواخر ۲۰۰۸ و اوایل ۲۰۰۹ (معروف به جنگ ۲۲ روزه) با شهادت ۳۱۵ کودک همراه بود.

در جنگ ۲۰۱۲ که با ترور «احمد الجعبری» از فرماندهان اصلی گردان‌های عزالدین القسام آغاز شد، حملات صهیونیست‌ها موجب شهادت ۴۳ کودک و ۱۵ زن شد.

در طولانی‌ترین جنگ یعنی جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴، ۵۴۶ کودک به دست اشغالگران به خاک و خون کشیده شدند.

در جنگ ۱۲ روزه سال گذشته میلادی نیز ۷۲ کودک به شهادت رسیدند و در جنگ اخیر در غزه نیز ۱۵ کودک با تمامی آرزو‌ها و آینده‌ای که برای خود تصور می‌کردند، به زیر خاک رفتند.

«یسری الغول» نویسنده فلسطینی در این باره به الجزیره گفت: «آلاء مُرد و به همراه او تمامی رؤیا‌ها و آرزوهایش هم خاک شدند، آرزوی رفتن به مدرسه و اینکه شاید معلم بزرگی می‌شد. کار حکومت اشغالگر همین است، آرزو‌ها را می‌کشد.»

به گفته او قصه کودکانی همچون «آلاء قدوم» و دیگر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه، باید به تمامی زبان‌های دنیا بازگو شود تا جهان زشتی اشغالگران را که بزرگ و کوچک و زن و مرد برایشان فرقی ندارد، آشکار شود.

«عاید ابو قطیش» مدیر برنامه پویش جهانی برای دفاع از کودکان فلسطینی نیز به الجزیره گفت که تاکتیک جنگی صهیونیست‌ها همواره موجب قربانی شدن کودکان می‌شود، چرا که آن‌ها مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.

جدیدترین دور حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر روز جمعه گذشته (۱۴ مرداد) با ترور «تیسیر الجعبری»، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی موسوم به سرایا القدس آغاز شد و در حالیکه صهیونیست‌ها گفته بودند که یک هفته این درگیری‌ها به طول خواهد انجامید، اما پس از گذشته سه روز، در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: