روحبخش از بدعت گذاری‌های دولت سیزدهم در افزایش حقوق بشدت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۲۱۸۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
0
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با انتقاد شدید از بدعت گذاری‌ها و قانون‌گریزی‌های دولت سیزدهم علیه کارگران و بازنشستگان گفت: در ۵ ماهی که از ابتدای سال گذشته، رفتار‌های دولت در توقف یا زیرسوال بردن افزایش حقوق بازنشستگان، باعث چالش‌ها و بحران‌های بسیاری شده است.
کارگران و بازنشستگان نگران سال‌های باقی مانده دولت رییسی
برزو روحبخش با یادآوری اینکه افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون، روال مشخصی داشته که همه ساله انجام می‌شد گفت: بر اساس قانون، افزایش حقوق بازنشستگان به مصوبه شورای عالی کار مطابق ماده ۴۱ قانون کار ارتباط پیدا می‌کرد، به نوعی که پس از تصویب و ابلاغ مصوبه افزایش دستمزد در شورای عالی کار، افزایش حقوق بازنشستگان مطابق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی افزایش می‌یابد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در تمامی سال‌های گذشته هرگز بازنشستگان در اولین ماه سال، افزایش حقوق را تجربه نکرده اند گفت: امسال نیز به دلیل تاخیر‌هایی که سازمان تامین اجتماعی در برگزاری جلسات بررسی افزایش حقوق بازنشستگان انجام داد و اشکالی که در خصوص ویرگول سوال برانگیز صورت گرفت، افزایش حقوق بازنشستگان سه ماه تاخیر داشت.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با اشاره به اینکه در نهایت هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان را متناسب با مصوبه شورای عالی کار تصویب و به هیئت دولت ارسال کرد گفت: متاسفانه هیئت دولت، مصوبه هیئت مدیره تامین اجتماعی را برای مدت‌ها مسکوت گذاشت و پس از اعتراض‌های گسترده و تجمع‌های فراوان، در نهایت نیز به جای اجرای قانون و انجام روال همه ساله، به جای افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح حقوق بگیر، افزایش ۱۰ درصدی را اعلام کرد که با واکنش‌ها و اعتراض‌های شدید بازنشستگان رو به رو شد.

وی این رفتار هیئت دولت را مغایر قانون و بدعت گذاری توصیف کرد و گفت: نتیجه رفتار‌های سلیقه‌ای در هیئت وزیران، بررسی‌هایی بود که از سوی هیئت تطبیق قوانین مجلس صورت گرفت و به صراحت اعلام شد که عملکرد دولت سیزدهم غیرقانونی بوده و در نتیجه رئیس مجلس حکم به اصلاح مصوبه هیات دولت سیزدهم داد.

روحبخش با اعلام اینکه از زمان ابلاغ رئیس مجلس، دولت یک هفته فرصت داشت تا افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان را مطابق مصوبه شورای عالی کار تایید کند گفت: باز هم شاهد هستیم که دولت بررسی افزایش حقوق سایر سطوح را به هیئت امنای سازمان سپرد که این نیز در تاریخ سابقه نداشته و برای اولین بار دولت سیزدهم قانون را زیر سوال برد.

وی با ابراز تاسف از اینکه رفتار‌های سلیقه‌ای دولت سیزدهم، به هنجار شکنی‌های بسیاری منجر شده است گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد تجمع ها، اعتراض‌های خیابانی، واکنش‌های شدید در شبکه‌های مجازی و اظهارنظر‌هایی هستیم که همه آن‌ها در نتیجه قانون‌گریزی‌های دولت سیزدهم بوده است.
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران با اشاره به تجمع‌ها و اعتراض‌هایی که در نتیجه تاخیر در افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان ادامه دارد گفت: اکنون که دولت در تصمیمی چالش برانگیز، اختیار افزایش حقوق را به دست نشاندگان خود در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی داده، مشاهده می‌کنیم که هیئت امنا حتی در برگزاری جلسه تاخیر می‌کند، گویا این دولت بنای ناسازگاری با بازنشستگان دارد و با لجبازی‌های خود می‌خواهد آنرا اثبات کند.

وی با اشاره به تورم سرسام آور، قیمت‌های غیر قابل کنترل و ناتوانی دولت در مدیریت بازار گفت: متاسفانه دولت سیزدهم سگ قیمت‌ها را رها کرده و سنگ حقوق و دستمزد را بسته که در نتیجه شاهد سخت‌ترین شرایط معیشتی برای کارگران و بازنشستگان هستیم.

روحبخش با اعلام اینکه سه سال دیگر از عمر دولت رئیسی باقی مانده است گفت: از هم اکنون نگران ۳سال باقی‌مانده دولت سیزدهم هستیم، دولتی که در اولین آزمون خود اشک بازنشستگان را درآورده، معلوم نیست برای سال‌های بعد چه خواب آشفته‌ای برای کارگران و بازنشستگان دیده و نگران هستیم که در سه سال باقی مانده خون گریه کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: