کد خبر: ۳۸۲۲۰۷
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
0
روند صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۳ درصدی داشته و این افت به لحاظ وزنی نیز به ۱۰ درصد رسیده است.
فرود صادراتی محصولات کشاورزی در بهار ۱۴۰۱
ارزیابی روند صادرات محصولات کشاورزی در مدت زمان مورد بررسی نشان دهنده آن است که از میان ۷ قلم کالای اصلی گروه کشاورزی و صنایع غذایی سه گروه «صنایع تبدیلی»، «محصولات لبنی» و «محصولات حیوانی و صنایع وابسته» توانسته اند رشد صادرات داشته باشند و سایر محصولات افت صادرات را ثبت کرده اند.

به اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان توسعه و تجارت در فصل اول سال جاری ارزش محصولات کشاروزی و صنایع غذایی برابر با یک میلیارد و ۸۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی ۱۳ درصدی داشته است. از سوی دیگر مجموع وزن محصولات کشاورزی و صنایع غذایی صادراتی در این مدت نیز برابر با یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن بوده است که در این بخش نیز با افت روبرو بوده ایم.

از سوی دیگر براساس آمار اعلام شده «میوه و تره‌بار» بیشترین سهم از صادرات در این مدت را به خود اختصاص داده است، با این حال این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی ۸ درصدی داشته است. مجموع صادرات این بخش به لحاظ ارزشی برابر با ۴۵۴ میلیون دلار بوده و وزن «میوه و تره‌بار» صادراتی در این مدت نیز افت ۸ درصدی را ثبت کرده است.

اما در این مدت «صنایع تبدیلی» و «محصولات لبنی» در جایگاه بعدی با بیشترین رشد صادرات قرار داشته اند. براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان توسعه و تجارت حجم صادرات این دو بخش به لحاظ ارزشی برابر با ۱۴۶ میلیون دلار بوده که «صنایع تبدیلی» رشدی یک درصدی به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و ارزش «صنایع تبدیلی» در قیاس با سال گذشته ۶۰ درصد بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: