April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۲۷۳
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
0
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت گزارش خود از وضعیت بازار نفت در آینده را منتشر کرد.
اوپک پیش‌بینی خود از نرخ رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش داد
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی خود از نرخ رشد تقاضای جهانی نفت برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را کاهش داد و این در شرایطی است که بازار انرژی به دلیل ترس از رکود اقتصادی تحت فشار است و بی شک تقاضا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش ماه اوت این سازمان، اوپک پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی طلای سیاه در سال ۲۰۲۲ را با ۳۰۰ هزار بشکه کاهش به ۳.۱ میلیون بشکه در روز اعلام کرد. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ رشد تقاضا با ادامه روند کاهشی ۲.۷ میلیون بشکه در روز باشد.

انتظار می‌رود ادامه افزایش مصرف نفت در سال جاری ناشی از افزایش تقاضا برای سوخت‌های صنعتی و حمل و نقل باشد که با احیای فعالیت‌های اقتصادی همراه است. طبق این گزارش بیشترین افزایش را قاره آفریقا خواهد داشت.

در این گزارش در خصوص سال ۲۰۲۳ آمده است: «پیش بینی برای سال ۲۰۲۳ مانند گزارش قبلی ۲.۷ میلیون بشکه در روز باقی مانده است.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: