April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۲۷۶
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
0
وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی ادعا‌های بی اساس شرکای غربی خود درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را تکرار کرد.
لفاظی انگلیس علیه برنامه هسته‌ای ایران
لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه «جوئیش کرونیکل» بار دیگر ادعا‌های بی اساس درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

تراس که ماه گذشته نامزدی خود را برای سمَت نخست وزیری انگلیس اعلام کرده است در تکرار ادعا‌های لندن و دیگر شرکای غربی در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی به این روزنامه گفت «ما باید مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شویم و این کاملا واضح است.»

ادعا‌های این مقام انگلیس در حالی مطرح می‌شود که کشورمان بیش از نیم قرن عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی بوده و در موارد متعددی به دوربین‌های نظارتی سازمان انرژی اتمی دسترسی داده تا صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را نشان دهد.

پیش از این نیز، «حمد الکعبی»، نماینده دائم امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی نگرانی درباره توسعه هسته‌ای ایران شد و دعا کرد «همکاری کامل ایران با آژانس برای رفع نگرانی‌های جهانی و منطقه‌ای و بازگرداندن اعتماد ضروری است».

«آنالنا بربوک» وزیرخارجه آلمان نیز در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، گسترش برنامه هسته‌ای ایران را باعث نگرانی آلمان دانست.

دور تازه مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از نزدیک به ۵ ماه وقفه از پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و سرانجام بعد از چند روز مذاکره فشرده میان هیئت‌های مذاکره‌کننده حاضر در وین، مواضع کشورمان با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشته شد. در همین حال، به گفته منابع داخلی پیشرفت نسبی در این مذاکرات حاصل شده و همچنان اصل اساسی برای ایران در مذاکرات، تضمین حقوق و منافع کشورمان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: