April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۴۰۲
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
سازمان جهانی بهداشت نام‌های جدیدی را برای گونه‌های ویروس آبله میمون که در حال حاضر در گردش هستند، برای جلوگیری از ایجاد توهین فرهنگی یا اجتماعی اعلام می‌کند.
انتخاب نام جدید برای آبله میمون توسط سازمان جهانی بهداشت
سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای جلوگیری از ایجاد توهین فرهنگی یا اجتماعی، نام‌های جدیدی را برای گونه‌های ویروس آبله میمون که در حال حاضر در گردش هستند، اعلام می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به ویروس‌های تازه شناسایی‌شده، بیماری‌های مرتبط و انواع ویروس‌ها باید نام‌هایی داده شود که از توهین به هر گروه فرهنگی، اجتماعی، ملی، منطقه‌ای، حرفه‌ای یا قومی جلوگیری کند و هرگونه تاثیر منفی بر تجارت، مسافرت و گردشگری را به حداقل برساند.

ویروس آبله میمون زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ کشف شد، نامگذاری شد. انواع اصلی آن بر اساس مناطق جغرافیایی که در آن‌ها مشاهده شده است، شناسایی شده اند.

سازمان جهانی بهداشت در اواخر ماه گذشته رسماً اعلام کرد که شیوع فعلی آبله میمون در چند کشور یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی است.

بر اساس گزارش وضعیت شیوع آبله میمونی سازمان جهانی بهداشت که در روز چهارشنبه منتشر شد، ۲۷۸۱۴ مورد تایید شده آزمایشگاهی و ۱۱ مورد مرگ ناشی از این بیماری در ۸۹ کشور و منطقه در سراسر جهان گزارش شده است که اروپا و آمریکا بیشترین آسیب را دیده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: