استفاده بهینه، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند
کد خبر: ۳۸۲۴۸۵
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نمایشگاه بهترین فرصت برای ارایه توانمندی هاست و اینوکس کیش می تواند به تعاملی جهانی در عرصه مالی منجر شود و ظرفیت ها را به نمایش بگذارد.
اینوکس کیش فرصتی برای خودنمایی صنعت مالی
اتفاقات سیاسی و گستردگی تحریم‌ها باعث شده تا اقتصاد ایران با چالش‌های جدی رو به رو شود. در این شرایط لازم است تعاملات گسترده‌ای صورت بگیرد تا ظرفیت‌های داخلی به نمایش گذاشته شود و راهکار‌هایی برای کمرنگ کردن تحریم‌ها و تهدید‌ها اندیشیده شود. برای تحقق این مهم، نمایشگاه‌ها نقش بی بدلیلی ایفا می‌کنند.
 
از آنجا که اقتصاد ایران تابع رویکرد‌های سیاسی است و هر گونه تغییر در عرصه‌های جهانی و داخلی، بر شرایط کشور تاثیر می‌گذارد، وضعیت کنونی نیازمند بررسی و رویکرد‌های آینده نیازمند پیش بینی است. برای دستیابی به این سیاستگذاری ها، لازم است فعالان عرصه‌های مرتبط در محلی گردهم آیند و با عرضه توانمندیها، چالش‌ها را مدیریت کنند.
 
بی شک اقتصاد ایران در عرصه‌های مالی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های گسترده‌ای رو به رو شده که با مدیریت درست آن‌ها می‌توان به مشکلات پایان داد. توقیف ده‌ها میلیارد دلار مطالبات ایران در کشور‌های جهان، باعث شده که در تامین نیاز‌های کشور با چالش رو به رو شویم و از سوی دیگر با ابزار‌های گوناگون، بدنبال دور زدن تحریم‌ها باشیم که هزینه‌های سنگینی روی دوش ما می‌گذارد. به همین دلیل لازم است در قالب هم افزایی، راهکار‌های احتمالی را بررسی کنیم و در قالب اتحاد گروهی به مرحله اجرا درآوریم.
 
 
برای رسیدن به اهداف و دستاوردها، باید در محلی مشخص با هدفی معلوم گردهمایی صورت بگیرد که نمایشگاه‌ها می‌تواند بهترین ابزار باشد. برنامه ریزی دقیق جهت مواجهه با فرصت‌ها و چالش‌هایی نظیر تقویت سرمایه گذاری در اقتصاد مولد و تسهیل توسعه و تجارت، ساماندهی سیاست‌های پولی و مالی کشور، توسعه مناطق آزاد و ویژه و نقش این مناطق در توسعه اقتصادی کشور، مواجهه با ابر چالش‌های زیست محیطی، تقویت شفافیت اقتصادی کشور، تقویت و اصلاح شبکه بانکی کشور، تکمیل زنجیره‌های تولید ملی، امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع، بهبود فضای کسب و کار، بازسازی و تقویت مناسبات بین المللی به ویژه منطقه‌ای در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و برنامه ریزی جهت تأمین نیازمندی‌های فناورانه داخلی و افزایش میزان صادرات این محصولات، تقویت بازار سرمایه و روش‌های نوین تامین مالی و بهره برداری و مواجهه با فرصت‌ها و تهدید‌های ناشی از تحولات اخیر بین المللی و بسیاری مباحث کلیدی دیگر همگی موکد ضرورت این همفکری، همکاری و تعامل بین کلیه ارکان اقتصادی در بخش‌های خصوصی و دولتی کشور است.
 
رویداد KishINVEX® به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های اقتصادی کشور در سالیان گذشته با حمایت و مشارکت نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در زیست بوم بازار سرمایه و سرمایه گذاری کشور به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی کشور و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی کشور تبدیل شده است.
 
نمایشگاه KishINVEX بدلیل حضور درمنطقه آزاد و بدور از مرکز، میتواند فرصت خوبی برای تعامل و همفکری باشد، زیرا مدیران با فاصله گرفتن از مرکز و حضور محض در نمایشگاه، تمام توان فکری خود را برای پربار کردن این نمایشگاه بکار می‌گیرند. مهمتر آنکه منطقه آزاد کیش می‌تواند فضایی مناسب برای حضور غیر مستقیم شرکت‌های بزرگ باشد تا بدلیل بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد، با محدودیت‌های سرزمینی رو به رو نباشند. بنابر این اینوکس کیش می‌تواند یکـــی از بزرگتریـــن رویـــدادهـــای اقتصـــادی کشـــور باشـــد.

در این رابطه مدیرعامل بانک رفاه کارگران در تشریح اهمیت نمایشگاه‌های صنعت مالی گفت: با توسعه ابزار‌های الکترونیکی که در شبکه بانکی اتفاق می‌افتد، جا دارد نمایشگاه‌ها پررنگ‌تر برگزار شود تا بتوان این ابزار‌ها را معرفی کرد.
اسماعیل لله گانی با ابراز تاسف از نبود تعامل و اطلاع رسانی لازم گفت: ابزار‌های مختلفی در حوزه پولی و بانکی کشور طراحی می‌کنیم و هزینه‌های بسیار سنگینی در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری متحمل می‌شویم، اما میزان استفاده از این ابزار‌های الکترونیکی خیلی بالا نیست که بخش عمده آن به آشنا نبودن مشتریان از این خدمات و نحوه استفاده از آن‌ها باز می‌گردد.
 
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه ظرفیت و فضایی است که مردم و ذی نفعان از خدمات و توانمندی‌های بانک آشنا شوند گفت: پس از آشنایی مردم با توانمندی‌ها وظرفیتها، مردم می‌توانند نهایت استفاده را ببرند و در این صورت مردم میتوانند کار‌های خود را به نحو احسن انجام دهند.
 
مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه اهمیت فضای مجازی در اطلاع رسانی و بکارگیری خدمات بدون نیاز به حضور است گفت: با فناوری‌هایی که طراحی و اجرایی می‌شود، مردم نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند با انجام کارهایشان در فضای مجازی، از اتلاف وقت فاصله بگیرند، اما هنگامی که دراین زمینه اطلاع ندارند، با وجود ظرفیت ها، مردم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز در شبکه بانکی به سوی این می‌رویم که خدمات به صورت الکترونیکی، در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری انجام شود گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای بانکهاست تا توانمندی‌های خودشان را ارایه دهند و مردم نیز در جریان آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌ها قرار گیرند.
 
لله گانی بر اهمیت هم افزایی تاکید کرد و گفت: چنانچه هم افرایی ایجاد شود، از سرمایه گذاری در حوزه بانکی نهایت استفاده به عمل می‌آید.
 
مدیرعامل بانک رفاه کارگران بر اطلاع رسانی گسترده در خصوص زمان و نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و چنانچه اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد، مردم برای حضور در نمایشگاه خواهند آمد.
 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت مالی، محل نمایش دستاورد‌ها وتوانمندی هاست گفت: این نمایشگاه تخصصی است و جامعه مخاطب آن نیز مشخص است. بنابر این فاصله مهم نیست و کسانی که برای این نمایشگاه و دستاورد‌های آن اهمیت قایل هستند، مراجعه خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: