April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۴۹۰
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
صابون شیر بز در صدر لیست صابون‌های طبیعی قرار دارد. این نوع صابون از شیر بز خالص و برخی از ترکیبات طبیعی دیگری مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و ... تهیه می‌شود و جایگزین مناسبی برای انواع صابون‌های شیمیایی است. در این مطلب با ۱۰ فایده صابون شیر بز برای پوست آشنا می‌شوید.
۱۰ فایده صابون شیر بز برای پوست
در بین صابون‌های طبیعی، صابون شیر بز در صدر لیست قرار دارد. این نوع صابون از شیر بز خالص و برخی از ترکیبات طبیعی دیگری مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و ... تهیه می‌شود و جایگزین مناسبی برای انواع صابون‌های شیمیایی است. صابون شیر بز انتخاب مناسب‌تری نسبت به انواع صابون‌های شیمیایی است.

۱. صابون شیر بز: تمیزکننده ملایم، اما عمیق
صابون شیر بز جزو صابون‌های دست‌ساز و بدون ترکیبات شیمیایی مضر و مخرب است. اسیدلاکتیک موجود در شیر بز خالص، نقش موثری در تمیز کردن آلودگی‌های پوست دارد.

این نوع صابون همچنین حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید است که ارتباط بین سلول‌های مرده را در هم شکسته و لایه سطحی و کدر پوست را از بین می‌برد و به این ترتیب باعث می‌شود پوست ظاهری تمیز و صاف داشته باشد.

علاوه بر این، صابون شیر بز سرشار از ترکیبات طبیعی است که تاثیری ملایم داشته و باعث خشکی پوست نمی‌شوند.

۲. صابون شیر بز تغذیه‌کننده پوست
شیر بز حاوی ویتامین‌هایی از جمله A، B ۱، B ۶، B ۱۲، C، D، E و همچنین مواد معدنی مانند زینک، مس، آهن، سلنیوم و ... است. علاوه براین، شیر بز حاوی اسید‌های چرب، اسید‌های آمینه، اسیدسیتریک، آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌های مفید است.

تمام این عناصر مغذی نه‌تن‌ها برای بدن بلکه برای پوست ما نیز مفید هستند. خوشبختانه شیر بز به‌راحتی و با سرعت جذب لایه خارجی پوست شده و برای هر یک از بافت‌های آن، مواد مغذی مورد نیاز را به میزان لازم می‌رساند. به‌طور خلاصه باید گفت که استفاده منظم صابون شیر بز می‌تواند پوست شما را به‌طور عمقی و از درون تغذیه کند.

۳. صابون شیر بز برای حفظ نرمی و رطوبت پوست
شیر بز نرم‌کننده و رطوبت‌رسان طبیعی است که به‌راحتی جذب پوست شده و برای مدتی طولانی یک لایه مرطوب‌کننده برای حفظ نرمی و لطافت پوست می‌سازد.

این شیر مفید سرشار از پروتئین‌ها، اسید‌های چرب و گلیسرین است که فواید مرطوب‌کنندگی آن را ارتقا می‌دهند. بافت کرمی صابون با نفوذ به لایه سطحی پوست و با رسیدن به شکاف‌ها و فضا‌های بین سلولی باعث نرمی طولانی مدت پوست می‌شود.

۴. صابون شیر بز برای پیشگیری از پیری زودهنگام
شیر بز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین A، C و E است و به این ترتیب می‌تواند از بدن ما در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد مراقبت کند.

این شیر همچنین باعث از بین بردن سلول‌های مرده لایه سطحی پوست شده و به این ترتیب سلول‌های جدید و جوان جایگزین این لایه می‌شوند. این دو تاثیر مهم پیری پوست را به تاخیر انداخته و مانع بروز چین و چروک زودهنگام و لک‌های قهوه‌ای ناشی از نور خورشید می‌شود.

۵. صابون شیر بز برای داشتن پوستی بدون آکنه
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند که صابون شیر بز رقابت جدی با صابون‌های ضدباکتریای موجود در بازار دارد؛ بنابراین می‌توان آن را ضدآکنه دانست. پروتئین‌های موجود در این شیر خواص ضدمیکروبی شگفت‌انگیزی دارند و به این ترتیب باعث پیشگیری از رشد باکتری‌های عامل آکنه می‌شوند.

۶. صابون شیر بز برای تسکین التهاب‌های پوستی
استفاده منظم از صابون شیر بز می‌تواند به تسکین التهاب پوست کمک کند. شیر بز فواید ضدالتهابی قوی دارد، چون حاوی مولکول‌هایی چربی است. علاوه بر این، این شیر فاقد افزودنی‌های شیمیایی است. به این ترتیب افرادی که پوستشان قرمز و ملتهب است می‌توانند بدون نگرانی از این صابون استفاده کنند.

۷. صابون برای درمان سریع عفونت‌های پوستی
همانطور که گفته شد شیر بز باعث تسکین پوست شده و خارش و التهاب آن را از بین می‌برد. از طرف دیگر این نوع شیر فواید ضدمیکروبی موثر دارد. در نتیجه صابون شیر بز به‌راحتی می‌تواند به درمان عفونت‌های پوستی مانند رزاسه، اگزما، پسوریازیس و درماتیت تماسی کمک زیادی می‌کند.

۸. صابون شیر بز برای کنترل تعادل pH پوست
صابون شیر بز به حفظ تعادل سطح پوست کمک می‌کند. به عقیده محققان شیر بز حاوی برخی اسید‌های چرب به نام کاپریلیک اسید است که میزان pH صابون را پایین آورده و آن را هم سطح pH بدن انسان می‌کند. در نتیجه پوست ما مواد مغذی صابون را بیشتر جذب می‌کند و آن را در برابر حملات میکروب‌ها مقاوم‌تر می‌سازد.

۹. صابون شیر بز برای احیای پوست آسیب‌دیده
شیر بز سرشار از آلفاهیدروکسی اسیدهاست که به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کرده و باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود. صابون شیر بز باعث احیای پوست آسیب‌دیده شده و ظاهر آن را جوان و شاداب می‌کند.

۱۰. صابون شیر بز برای مقابله با سرطان پوست
صابون شیر بز حاوی میزان زیادی سلنیوم است. به عقیده محققان حوزه سلامت، سلنیوم می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های مخرب اشعه‌های ماورای بنفش نور خورشید محفاظت کند و به این ترتیب احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

برای محافظت از پوست در برابر مضرات اشعه‌های ماورای بنفش و پیشگیری از این نوع سرطان لازم است که به‌طور مرتب کرم ضدآفتاب بزنید، در ساعات گرم روز در معرض آفتاب قرار نگیرید، از کلاه مناسب استفاده کنید و غیره.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: