April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۵۱۸
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به سیاست حذف ارز ترجیحی در ماه‌های ابتدایی سال گفت: با وجود تخصیص ماهیانه ۲۴هزار میلیارد تومان سهم فروش شرکت‌های مرتبط با کالا‌های اساسی کاهش قابل‌توجهی داشته است.
کاهش فروش کالا‌های اساسی پس از حذف ارز ترجیحی/ یارانه نقدی ۲۴هزار میلیارد تومانی به هدف نخورد
ناصر پاشاپور با اشاره به چالش افزایش قیمت کالا‌های اساسی در ماه‌های ابتدایی سال گفت؛ تحقیقات بازار در خصوص کالا‌های اساسی نشان می‌دهد نان به‌نسبت روغن افزایش کمتری را تجربه کرده است، این درحالی است که نه فعالیت تبلیغاتی خاصی در این حوزه ایجاد شده و نه مصرف تغییر چشم‌گیری داشته است، از طرف دیگر مردم ترجیح داده‌اند به‌جای خرید از خرده‌فروشی‌ها نیاز خود را در خصوص نان به‌صورت مستقیم از نانوایی‌ها تأمین کنند.

وی با اشاره به مصرف لبنیات در ۴ ماهه ابتدایی سال گفت: قیمت پنیر سفید بیش از سایر پنیر‌ها با رشد ۱۳۶ درصدی افزایش یافته است، این درحالی است که در فصل بهار تبلیغات پنیر ۵۰۰ درصد افزایش یافته است، این موضوع نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری شرکت‌ها درخصوص نگرانی‌ها در مورد از دست دادن سهم بازار است.

این کارشناس ارشد حوزه اقتصاد گفت: بعد از چالش‌های مطرح‌شده در حوزه تهیه آرد ماکارونی، شاهد افزایش شدید ۱۵۰ درصدی قیمت کنار افزایش هزینه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها بودیم.

پاشاپور در خاتمه با اشاره به سیاست جدید اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تزریق ماهیانه ۲۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، گفت: طی دو الی سه ماه اخیر به‌صورت مشخص سایز بازار محصولات اساسی کوچکتر و حاشیه سود شرکت‌ها کاهش قابل‌توجهی داشته است، این درحالی است که افزایش هزینه‌ها از جمله هزینه‌های جاری مربوط به حقوق و دستمزد و مواد اولیه رشد چشم‌گیری داشته است. با وجود تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی سایز بازار محصولات اساسی از جمله روغن، لبنیات و... کوچک شده است و تولیدکننده از حاشیه سود جدید ناراضی است چراکه با حجم فروش بسیاری کمتری روبه‌رو شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: