کد خبر: ۳۸۲۵۲۲
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای اربعین از ۲۰ تا ۳۱ شهریور انجام می‌شود، گفت: هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی حق ندارد حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب ۶میلیون تومان، بلیت اربعین بفروشد.
بلیت اربعین را گران‌تر از ۶میلیون تومان نخرید، حتی ۱ریال/ آغاز پروازهای اربعین از ۲۰ شهریور
میراکبر رضوی در گفتگو با برنامه صبح و گفتگوی رادیو با تکذیب قیمت ۵۸ میلیون تومانی بلیت پرواز تهران ـ نجف افزود: ما به‌عنوان مجموعه ناظر و بحث حاکمیتی بر ایرلاین‌ها و مجموعه هواپیمایی کشوری و کنار اصحاب رسانه وظیفه بزرگی داریم که دغدغه ذهنی این اوضاع اقتصادی کشور را به حداقل برسانیم و مشکلاتشان را با یک سری تیتر‌هایی که بعضی‌ها کمی غیرآگاهانه این کار را می‌کنند کاهش دهیم.

وی افزود: چند ماه پیش بحث قیمت‌ها و کف و سقف قیمت مطرح شد، چون سفر عتبات از دغدغه‌های هموطنان است و ان‌شاءالله روز‌های آینده عازم خواهند شد. یک قیمت در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی است که خود سازمان هواپیمایی اعلام کرده است هیچ شرکت، آژانس و سایت اینترنتی اجازه ندارد حتی یک ریال از آن قیمت بالاتر بفروشد و اگر این اتفاق بیفتد با مجموعه فروشنده مسلماً برخورد خواهد شد.

رضوی افزود: چنین فروش‌هایی قطعاً تخلف است که نهاد نظارتی وجود دارد و وظیفه ما هم این است و خود مردم هم به‌عنوان کسانی که خدمت می‌گیرند باید به ما اطلاع دهند، اما غیر از آن خود سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت لحظه‌ای کنار مردم است و حتی روابط عمومی حضور پیدا می‌کنند در فرودگاه‌ها و با مردم صحبت می‌کنند که "به کجا سفر می‌کنید؟ "، و ما قیمت را مقایسه می‌کنیم و اگر ببینیم شرکت یا مؤسسه‌ای گرانفروشی کرده است حق مسافر را برمی‌گردانیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از پرواز‌های حج، از همان لحظه دغدغه ما عملیات و سفر اربعین بود و جلسات مختلفی هم تشکیل شد اولین جلسه رسمی برای این موضوع چند روز پیش در نشست هماهنگی پرواز‌های اربعین انجام شد و ان‌شاءالله از ۲۰ شهریور این سفر‌ها آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور پایان می‌یابد. قیمت سفر هوایی عتبات ۶ میلیون تومان است و تأکید شد فروش چارتری پرواز عتبات ممنوع، و فقط سایت شرکت‌های هواپیمایی امکان فروش بلیت عتبات را دارند یعنی حتی سایت‌های اینترنتی مجاز که الآن فعالیت می‌کنند مجاز به این فروش نیستند و ممنوع است و فقط شرکت‌های هواپیمایی وارد سایت می‌شوند و ما الآن منتظریم شرکت‌های هواپیمایی اعلام آمادگی کنند که برای عتبات کدام‌یک از شرکت‌ها قرار است پروازهایشان را در اختیار بگذارند و باید برنامه‌ریزی شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ما سه موضوع داریم که کمی ما را دچار دغدغه می‌کند؛ یکی گرمای هوا، دوم گردوغبار و سوم همزمانی اربعین با اوج و پیک پایان سفر‌های تابستانی است که داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر الآن وارد سایت‌های اینترنتی شوید که هنوز زمان سفر‌های اربعین نرسیده است بعضی روز‌ها اگر دقت کنید مثلاً مسیر تهران به نجف می‌توانید با ۲ میلیون تومان بلیت تهیه کنید یا برگشتش زیر دو میلیون تومان یعنی پایین‌تر از نرخ اعلامی است و در پرواز‌های داخلی هم همین طور است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: