اخیراً برخی از کاربران از پیگیری نشدن درخواستهای
یکساله آنها در زمینه "انتقال خطوط تلفن ثابت به آدرسهای جدید" به شرکت مخابرات گلایه کرده اند. به طوری که کاربران و مشتریان متعددی معتقدند شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این درخواستها اعلام میکند که انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز مخابراتی به مرکز دیگر را انجام نمیدهد و باید خط جدیدی برای آدرس جدید خریداری شود.
این موضوع در حالی است که پیش از این انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز به مرکز مخابراتی دیگر انجام میشد و مخابرات با دریافت هزینهای خط را انتقال میداد.
در همین راستا، «داوود زارعیان»، معاون خدمات تجاری و مشتریان مخابرات ایران، اظهار داشت: نقل و انتقال خطوط تلفن ثابت مانند گذشته صورت گرفته و مشکلی ندارد، جز در مواردی که محدودیت احتمالی شبکهای و زیر ساختی وجود داشته باشد.
وی در خصوص فرآیند نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت افزود: «برای تمام مشترکینی که درخواست نقل وانتقال خطوط تلفن ثابت دارند، با مراجعه به مراکز تلفنی مورد نظر و تکمیل فرم مربوطه بررسیهای فنی انجام میشود و در صورتی که امکانات زیرساختی در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد در اکثر موارد به طور عادی، انتقال انجام میشود.»
زارعیان تصریح کرد: «چالشهای اصلی در زمینه انتقال از یک منطقه مخابراتی به منطقه دیگر است که نیازمند امکانات زیرساختی و امکانات شبکهای بیشتری است که ممکن است در نقاطی با محدویت امکانات مواجه باشیم. در این موارد نیز استفاده از فناوریهای جدید ارتباطی مانند سیپ فون و سیپ ترانک در حل چالشهای پیش رو میتواند راه گشا باشد.»