April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۵۹۳
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
معاون حقوقی و نظارت گمرک از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه جمعا به وزن یک هزار و ۱۲۰ کیلوگرم در جداره تانکر سوخت کامیون افغان در روز گذشته خبر داد.
کشف ۲ محموله ۱۱۲۰ کیلوگرمی شیشه توسط گمرک ماهیرود در روز گذشته + عکس
فریده زبیدی، معاون حقوقی و نظارت گمرک در خصوص چگونگی کشف این محموله بزرگ، اظهار داشت: به دنبال توجه ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری و ارگان‌های مقابله‌ای از جمله وزارت اطلاعات مبنی بر گسترش جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در وسایل نقلیه تجاری و شخصی، انواع کالا‌های تجاری و به خصوص تانکر‌های خالی ورودی، موضوع با جدیت و به طور ویژه در مبادی رسمی کشور در دستور کار قرار گرفته و همین امر سبب شد، مواد مخدر شیشه به وزن ۵۴۰ کیلو و ۷۰۰ گرم که در قسمت زیر تانکر کامیون ورودی به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود با هوشیاری ماموران گمرک ماهیرود کشف و مواد مکشوفه، وسیله نقلیه و راننده جهت طی مراحل قانونی در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفتند.

وی اعلام کرد: ماموران گمرک ماهیرود در هنگام کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکری با بهرهگیری از سگ‌های موادیاب این میزان مواد مخدر را کشف کردند.

وی افزود: در این کشف حرفه‌ای و بسیار ظریف، قاچاقچیان تعداد ۵۳۵ بسته حاوی ماده مخدر را به صورت بسته طولی مخصوص طراحی و در فضا‌های ذیل تانکر قرار داده بودند.

زبیدی گفت: همچنین ماموران گمرک ماهیرود در ادامه بررسی‌های دقیق خود، به کامیون دیگری که همراه کامیون اول بوده مشکوک شده و پس از کنترل دقیق‌تر موفق به کشف ۵۷۸ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه شدند.

در مجموع یک هزار و ۱۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه از جاسازی این دو کامیون کشف شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: