مدیریت ناکارآمد و ضعف آینده نگری، باعث زیان مردم در حوادث طبیعی شده است
کد خبر: ۳۸۲۶۱۱
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مدیریت ناکارآمد و ضعف آینده نگری، باعث بحران‌های جدی در نتیجه وقوع حوادث طبیعی برای مردم شده است گفت: اگرچه بیمه امری واجب است و باید مردم را تشویق به استفاده از بیمه کرد، اما نگاه مسوولان به شرکت‌های بیمه، نگاه به قلکی است که باید ناکارآمدی‌های مسوولان را جبران کند.
شرکت‌های بیمه، قلک تامین هزینه سومدیریت‌ها
سیدسلمان ذاکر با ابزارتاسف از اینکه درک درستی از بیمه نداریم گفت: اول اینکه نمی‌دانیم بیمه تا چه اندازه اهمیت دارد و هنگامی هم که به اهمیت بیمه پی می‌بریم، گمان می‌کنیم باید دست روی دست بگذاریم تا مملکت را سیل ببرد، مردم زیر آوار زلزله جان بدهند یا بحران دیگری واقع شود و آنگاه بیمه تاوان همه سومدیریت‌ها و ناکارامدی‌ها را بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل کشور ما، وجود مدیران ناکارآمد و بیگانه با حوزه کاری است گفت: هنگامی که مدیران ناکارآمد و غیر متخصص را بکار می‌گیریم، کشور بدون برنامه می‌ماند و دچار روزمرگی می‌شویم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مردم نیز هیچگونه به فکرآینده نگری نیستند گفت: مگر در سال‌های گذشته شهر‌های بزرگی زیر آب نرفت؟ مگر مردم بسیاری جان خود را از دست نداند؟ مگر محصولات کشاورزی بسیاری از بین نرفت؟ مگر بسیاری از مردم ورشکست نشدند و از خانه نشینی به چادر نشنیی نیفتادند؟ چرا برای ما درس عبرتی نشده است؟ چرا با بیمه کردن زندگی و سرمایه مان، شرایط غیر قابل پیش بینی را مدیریت نمی‌کنیم؟

وی با انتقاد از اینکه در بحث بیمه نیز به انحراف می‌رویم گفت: این چه تفکر غلطی است که انتظار داریم بیمه‌ها تاوان همه سومدیریت‌ها و ناکارآمد‌ها را بدهد؟
 
 
ذاکر باتاکید بر اینکه همچنان چالش‌ها ادامه دارد گفت: اول باید برای تمامی بحران‌های احتمالی کشور برنامه ریزی کنیم، مراقب باشیم بحرانی پیش نیاید و اگر هم پیش امد بدرستی آن را مدیریت کنیم، و در وهله بعد به سراغ بیمه بیاییم، فرهنگ سازی کنیم که مردم بیمه بخرند تا در صورت بروز حادثه بیمه خسارت بدهد.

وی با انتقاد از اینکه مسوولان ناکارآمد، بیمه را قلک تامین هزینه‌های ناشی ازناکارآمدی خود می‌بینند گفت: خسارت پرداخت از طریق بیمه باید زمانی باشد که همه اقدامات برای جلوگیری از بحران صورت گرفته و پس از آن در شرایطی که بحران بسیار جدی بود، ازدست مدیریت بحران کاری نیامد و همه اقدامات هم مناسب انجام شده بود، آنگاه از بیمه بخواهیم خسارت بدهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه امروزه در مورد مدیریت بحران، اطلاعات بسیار ناچیزی داریم گفت: در شرایطی کشورمان با چالش‌های رو به رو است و در کانون بحران و حوادث طبیعی قرار داریم که از وجود مدیران ناکارآمد رنج می‌بریم، اطلاعات درستی از شرایط نداریم، دنبال مطالعه نمی‌رویم و بدتر از همه درس عبرت هم از گذشته نمی‌گیریم و انتظارداریم تاوان همه این ناکارآمدی‌ها را بیمه‌ها بدهند.

وی نسبت به نداشتن برنامه برای مدیریت بحران حوادث انتقاد کرد و گفت: نسبت به ایجاد موانع طبیعی برای جلوگیری از سیل بی تفاوت هستیم، برای مدیریت بروز طوفان‌ها هیچ برنامه‌ای نداریم، مسیر رودخانه‌ها را لایروبی نمی‌کنیم، از ساخت و ساز در مسیر زلزله جلوگیری نمی‌کنیم و خلاصه آنکه آخر آشفته بازار هستیم، و در این حالت هیچ فرهنگ سازی برای توسعه بیمه انجام نمی‌دهیم، اما انتظار داریم تاوان همه سومدیریت‌ها را بیمه‌ها بپردازند.

ذاکر با اشاره به تاکید جدی مسوولان برای فرهنگ سازی بیمه گفت: شهر‌هایی که در معرض طوفان، سیل و زلزله یا دیگر بلایای طبیعی قراردارند، باید بیمه شوند، اما، چون مردم بامشکلات اقتصادی رو به روهستند، به سمت بیمه نمی‌روند در حالی که باید فرهنگ سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌شود مردم را به زور وادار کرد خانه، لوازم خانه، خودرو، دام، محصولات کشاورزی و... را بیمه کنند گفت: باید مدتی به مردم کمک کرد تا دارایی هایشان را بیمه کنند و همه ساله بیمه هایشان را تمدید کنند تا به محض آنکه حادثه‌ای پیش امد، بیمه خسارت بدهد و مردم اهمیت بیمه را لمس کنند.
برچسب ها: بیمه ، مجلس ، سیل ، زلزله ، طوقان ، اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: