با افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱ پروژه جدید دیگر رقم خواهد خورد:
کد خبر: ۳۸۲۶۲۰
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
0
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از افتتاح و کلنگ زنی ۷۱ پروژه سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همزمان با هفته دولت خبر داد.
ثمردهی فعالیت‌های ۱۰ ماهه‌ی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هفته دولت
سعید محمد شب گذشته (۲۴ مردادماه) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «صف اول» با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۷۱ پروژه سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد ارس، انزلی، اروند و کیش و مناطق ویژه اقتصادی صنایع انرژی برپارسیان، نمین، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد، انرژی پارس و ارگ جدید بم، ۵۱ پروژه به بهره برداری خواهد رسید و ۲۰ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این دومین دوره افتتاح پروژه‌های سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم است اظهار داشت: مجموع ارزش سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۱۸ هزار میلیارد تومان است که از این میزان، ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری پروژه‌های قابل افتتاح است و ۱۱۱ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان هم شامل پروژه‌هایی است که کلنگ زنی می‌شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: همزمان با افتتاح ۵۱ پروژه سرمایه گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای ۵ هزار و ۷۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۱ هزار و ۹۹۸ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

سعید محمد افزود: از مجموع ۲۰ پروژه‌ای که در مناطق آزاد ارس و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان و لرستان کلنگ زنی می‌شود، برای ۲ هزار و ۸۰۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است؛ در فاز نخست افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و ۷ منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: