April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده شیراز در مجلس مزیت‌های شانتینگ ریلی را بسیار مهم توصیف کرد
کد خبر: ۳۸۲۹۱۶
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
0
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با استقبال از احداث عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور به وسیله گل گهر گفت: با ورود گل گهر به صنعت حمل و نقل، بخش بزرگی از مشکلات حمل و نقل این شرکت و البته کشور حل می‌شود.
ضرورت حمایت از گل گهر برای توسعه صنعت حمل و نقل
در سفر استانی دولت به سیرجان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به شرکت معدنی گل گهر رفت و عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور را در مجموعه صنعتی معدنی گل گهر افتتاح کرد. این پروژه ریلی ۷۲ کیلومتری، دارای ۲۹خط مبادله‌ای که ۶ خط آن ورودی و خروجی و ۲۳ خط آن برای توقف قطار‌های حمل بار در نظر گرفته شده که به گفته مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان، ۱۰۰ درصد این پروژه از داخل تولید و با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز ورود شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به توسعه حمل ونقل ریلی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: کاری که گل گهر می‌کند، به ظاهر برای تسهیل در جابجایی مواد اولیه و محصولات خودش است، اما در باطن بخش بزرگی از چالش‌های اقتصادی کشور را رفع می‌کند.

وی با اعلام اینکه گل گهر یک شرکت معدنی و مجموعه بزرگ اقتصادی است گفت: گل گهر سنگ آهن و زیر مجموعه‌های فولادی تولید می‌کند و تولیدات این مجموعه به اندازه‌ای زیاد است که نیاز به سیستم حمل و نقل گسترده، موثر و بروز دارد تا پاسخگوی جابجایی تولیدات و محصولاتش باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مواد اولیه کارخانه‌های فولادی زیر مجموعه گل گهر، از معادن سنگ آهن گل گهر منتقل می‌شود گفت: مواد اولیه شرکت‌های پایین دستی از معادن سنگ آهن می‌آید که فاصله آن‌ها هم زیاد است، اما، چون تنها سیستم حمل و نقل کنونی برای حمل از معادن تا محل تولید محصول نهایی، جاده است، حمل به وسیله کامیون صورت میگیرد.
 

وی با اعلام اینکه حمل سنگ آهن از معادن تا فولادسازی‌ها هم سخت، هم هزینه بر و هم زمانبر است گفت: اگر سیستم حمل و نقل ریلی باشد، هزینه‌های گل گهر کاهش می‌یابد، مشکل انتقال ندارد، لازم نیست در نوبت انتقال و اجاره کامیون بماند، به کاغذ بازی‌های اداری نیاز ندارد و خلاصه اینکه بسیاری از مشکلات حمل و نقل مرتفع می‌شود، بنابر این می‌توان نتیجه گرفت که تفکر منطقی پشت شانتینگ ریلی گل گهر است و مدیریت هوشمندی چنین تصمیمی گرفته است.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه دولت باید قدر این سرمایه گذاری بزرگ و مهم را بداند گفت: اکنون تصمیم دولت بسیار مهم است. دولت باید زرنگی کند و اجازه ندهد این طرح فقط برای گل گهر بماند، بلکه وقتی ۷۲ کیلومتر ریل گذاری می‌شود، دولت باید در این پروژه بزرگ سرمایه گذاری کند و ۷۰ کیلومتر گل گهر را به ۱۵۰ کیلومتر افزایش دهد تا شهر‌ها و کارخانه‌های دیگری که در این مسیر قرار دارد، از این سرمایه گذاری و مشارکت بالای گل گهر استفاده کند.

وی با انتقاد از اینکه دولت بدنبال درآمدزایی از این طرح باشد گفت: دولت باید شرایط را مدیریت کند و از این همه امکانات و پتانسیل‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد، نهایت بهره برداری را به عمل آورد.

نماینده شیراز از دولت درخواست کرد در قبال شانتینگ ریلی گل گهر، بخشودگی‌های مالیاتی و مزیت‌های مهمی را در نظر بگیرد گفت: گل گهر تنها یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی است و از این بخش‌های توانمند بسیار داریم، بنابر این دولت اگر برای این شرکتها، معافیت‌ها و امتیاز‌های ویژه‌ای در نظر بگیرد، باعث دلگرمی دیگر شرکت‌ها می‌شود تا به سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های کشور رغبت بیشتری داشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: