April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۹۳۲
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانی شرکت‌های مستقر در این پارک‌ها تسهیل می‌شود.
فرآیند ارزیابی دانش‌بنیان‌های پارک‌های علم و فناوری تسهیل می‌شود
رضا اسدی‌فرد با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های فناوری در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: این موضوع می‌طلبد که این پارک‌ها در زمینه ارزیابی شرکت‌ها برای دانش بنیان شدن با معاونت علمی و فناوری همکاری کنند.

وی افزود: هر چند که واگذاری کل فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های فناوری یا سایر موسسات به دلیل حفظ وحدت رویه ارزیابی امکان پذیر نیست، اما امسال این امکان فراهم شده است که این پارک‌ها با همکاری معاونت علمی و فناوری، فرآیند ارزیابی شرکت‌های مستقر در پارک را تسهیل و تسریع کنند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به معیار‌های ارزیابی و ضرورت وجود معیار‌های یکسان در فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: پارک‌های فناوری می‌توانند با معرفی کارگزار ارزیابی دانش‌بنیان و تشویق شرکت‌های مستقر در پارک به ثبت اطلاعات در سامانه دانش‌بنیان فرآیند ارزیابی این شرکت‌ها را تسریع کنند.

وی ادامه داد: همچنین با تعدادی از پارک‌های منتخب تفاهم نامه‌ای برای مشارکت مدیریت پارک‌ها در شناسایی و معرفی شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان امضا شده و مرحله آزمایشی این طرح با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال انجام است.

اسدی‌فرد همچنین تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ با همه پارک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی کشور برای جلب مشارکت آن‌ها در اطلاع رسانی و ترویج برنامه‌های معاونت علمی و فناوری و شناسایی و کمک به تسریع فرآیند ارزیابی دانش‌بنیان شرکت‌های توانمند مستقر در پارک‌ها و شهرک‌های صنعتی مکاتبه شده است و تا کنون همکاری با بیش از ۵ پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی آغاز شده است. در نتیجه این همکاری‌ها شرکت‌های توانمند بیشتری وارد فرایند ارزیابی می‌شوند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور بیان کرد: تعداد شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان شدن از حدود ۲۵۰ مورد در ماه، در سال ۱۴۰۰ به ماهیانه بیش از ۶۰۰ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: