April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۰۸۸
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط اداره خدمات گمرک چین، روسیه همچنان بزرگترین تأمین‌کننده نفت خام این کشور در ماه ژوئیه بود.
روسیه برای سومین ماه متوالی بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت چین شد
بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط اداره خدمات گمرک چین، روسیه همچنان بزرگترین تأمین‌کننده نفت خام این کشور در ماه ژوئیه بود.

آمار‌ها نشان می‌دهد که واردات نفت چین از روسیه طی همین ماه به ۷.۱۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش داشته است.

با این حال، این رقم که به حدود ۱.۶۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد، کمتر از رکورد ۲ میلیون بشکه در روز ماه می‌بود.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت روسیه به چین از طریق خط لوله سیبری شرقی اقیانوس آرام و از طریق محموله‌های دریایی انجام می‌شود.

چین به طور پیوسته واردات انرژی خود از روسیه را افزایش داده است، در حالی که خریداران غربی به منظور کاهش درآمد‌های مسکو، از خریداری محموله‌های این کشور تحریم شده اجتناب کرده‌اند.

این در حالی است که تلاش‌ها برای حذف یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان از بازار جهانی انرژی، قیمت‌های نفت خام را افزایش داد و روسیه را وادار کرد تا به خریداران آسیایی روی بیاورد. در نتیجه، چین در حال حاضر بزرگترین خریدار نفت این کشور است.

دومین تامین کننده بزرگ نفت چین، عربستان سعودی است که ۶.۵۶ میلیون تن یا ۱.۵۴ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه به چین صادر کرد. اگرچه این میزان هنوز اندکی کمتر از سطح ثبت شده در ژوئیه گذشته است، اما نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

افزایش واردات نفت خام روسیه که با تخفیف بسیار زیادی صورت می‌گیرد، عرضه از سوی کشور‌های رقیب یعنی آنگولا و برزیل را به ترتیب ۲۷ و ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داده است.

در عین حال، اگرچه داده‌های گمرک نشان می‌دهد ماه گذشته میلادی هیچ محموله نفتی از ونزوئلا یا ایران به چین ارسال نشده است، خرید این کشور از مالزی که معمولاً به عنوان نقطه انتقال نفت از این دو کشور استفاده می‌شود، نسبت به سال گذشته ۱۸۳ درصد افزایش یافت و به ۳.۳۴ میلیون تن رسید. این رقم در مقایسه با ۲.۶۵ میلیون تن ثبت شده در ژوئن امسال نیز افزایش زیادی نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: