رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری هشدار داد
کد خبر: ۳۸۳۰۹۲
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
0
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برای جلوگیری از تراکم بدهی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبات بازنشستگان از جمله معوقاتِ پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ و ۲۵ درصد معوقه متناسب سازی به صفر برسد
برنامه ریزی برای پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب سازی
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: به احتمال زیاد، طبق عرف و روال کار سازمان معوقاتِ پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

بیست و هفتم مرداد بعد از پنج ماه انتظار، سرپرست وزارت کار، مصوبه شورایعالی کار را برای بازنشستگان کارگری ابلاغ کرد. قرار است احکام جدید بازنشستگان شهریورماه صادر شود و به این ترتیب، بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه مشمول افزایش ۳۸ درصدی به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان می‌شوند و حقوق خود را بر این اساس دریافت می‌کنند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با بیان اینکه «بعد از پنج ماه نگرانی و اضطراب بالاخره به نتیجه رسیدیم و خوشبختانه دولت به اجرای قانون تمکین کرد» در ارتباط با روال کار و انتظار برای دریافت معوقات توضیح می‌دهد: قرار شده پرداخت معوقات پنج ماه اول سال به تدریج انجام شود؛ طبق عرف و روال کار سازمان، مطالبات بازنشستگان به صورت ماهانه واریز می‌شود. اما ما انتظار داریم برای جلوگیری از تراکم بدهی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبات بازنشستگان از جمله معوقاتِ پنج ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ پرداخت گردد.

به گفته صادقی، در این مرحله آنچه باقی مانده ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال قبل است که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی شود؛ در این رابطه نیز باید در مذاکرات با مقامات سازمان و وزارت کار، نتیجه قابل قبول حاصل شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه می‌دهد: بعد از پرداخت ۲۵ درصد متناسب‌سازی ۱۴۰۰ به یک دوران ثبات و پایداری می‌رسیم؛ قاعدتاً این بخش از مطالبات بازنشستگان یا همان باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل نیز باید قبل از پایان سال جاری پرداخت شود تا در پایان سال معوقات بازنشستگان کارگری از سازمان تامین اجتماعی به صفر برسد و سال آینده هیچ مطالبه‌ی معوقی نداشته باشیم و به روال عادی پرداخت مستمری‌ها و افزایش سالیانه آن بازگردیم.

صادقی تاکید می‌کند: بعد از این مباحث، نوبت تادیه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت است؛ با پرداخت بدهی‌های دولت، سازمان به پایداری و تعادل می‌رسد؛ سازمان باید مطالبات تاریخی و انباشته خود را از دولت تادیه کند تا بتواند سر پا بماند و به خدمات‌رسانی به بیمه شدگان بدون خلل و اخلال ادامه دهد؛ این مساله برای ما بازنشستگان کارگری اهمیت بسیار دارد و امیدواریم در این زمینه نیز شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

صادقی در پایان گفت: از تمام عزیزانی که در این مدت در مسیر احقاق حق بازنشستگان همکاری و تلاش کردند، تشکر می‌کنم؛ بازنشستگان کارگری بعد از مدت‌ها انتظار و نگرانی بالاخره در بیست و هفت مرداد تا حدودی به آرامش رسیدند و تا اندازه‌ای از نگرانی‌هایشان کاسته شد. امیداریم باقی مسیر نیز به خوبی و بدون مشکل طی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: