کد خبر: ۳۸۳۱۰۵
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
هوش مصنوعی توانایی یک سیستم کامپیوتری برای درک و پاسخ به محرک‌های شبیه انسان را دارد و می‌تواند شامل وظایفی مانند تصمیم گیری و درک زبان طبیعی باشد.
آیا هوش مصنوعی از انسان برتر است؟
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که روش کسب و کار ما و همچنین دنیای اطراف ما را تغییر دهد. هم چنین مجهز به استفاده از رایانه برای انجام وظایفی است که به طور سنتی توسط انسان انجام می‌شد.

به عنوان مثال، یک کامپیوتر اکنون می‌تواند به خود یاد دهد که چگونه بخواند و بنویسد، به طوری که مانند مردم دیگر مجبور نباشد این مهارت‌ها را از معلم یاد بگیرند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به روش‌های مختلف به ما کمک کند، مانند تصمیم گیری برای ما، درک روابط بین اشیاء و بسیاری موارد دیگر.

آینده هوش مصنوعی مبهم است، اما کاربرد‌های بالقوه شامل موارد زیر است:
۱) توسعه ماشین‌های خودآموز که می‌توانند با سرعت خود و در محدوده‌های خاص بهبود یابند.
۲) استفاده از هوش مصنوعی عمومی در تجارت و دولت.
۳) توسعه ربات‌های خودمختار که می‌توانند وظایفی را که قبلاً برای انسان بسیار دشوار یا پرهزینه بود، انجام دهند.
۴) پیشرفت در علوم کامپیوتر که می‌تواند منجر به ایجاد دستگاه‌های مصنوعی هوشمند شود.
۵) توسعه موتور‌های هوش مصنوعی قدرتمند که می‌توانند ماشین‌ها را قادر به یادگیری و تکامل خود به خود کنند (گسترش بیشتر در زمینه‌هایی مانند کشف جرم، تصمیم‌گیری مراقبت‌های بهداشتی و غیره).

چگونه هوش مصنوعی بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد هوش مصنوعی اقتصاد را تا حد زیادی تغییر می‌دهد. تا سال ۲۰۲۵، هوش مصنوعی احتمالاً ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل خواهد داد. این افزایش هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر اشتغال و اقتصاد به طور کلی خواهد داشت.

به منظور همگام شدن با این صنعت در حال رشد، کسب و کار‌ها و سازمان‌ها باید برای آینده هوش مصنوعی و اثرات بالقوه آن آماده باشند. فواید اعلام قرارداد‌های هوش مصنوعی مزایای بسیاری دارد که سازمان‌ها باید در هنگام تصمیم گیری در مورد قرارداد‌ها و معاملات در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، با اعلام قرارداد‌ها در مراحل اولیه، کسب و کار‌ها می‌توانند معامله بهتری نسبت به زمانی که باید منتظر بمانند به دست آورند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا کار‌های خسته کننده را خودکار کنند یا الزامات انطباق را به سرعت و آسانی برآورده کنند.

چگونه هوش مصنوعی بر اشتغال تأثیر می‌گذارد؟

همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، مهم است که به خاطر داشته باشید که همه موقعیت‌ها در نتیجه این فناوری در دسترس قرار نمی‌گیرند.

با این حال، کسانی که به ویژه در زمینه‌های خاصی مهارت دارند، ممکن است در سال‌های آینده فرصت‌های بیشتری پیدا کنند. در نتیجه، کارفرمایان باید خود را برای تعداد فزاینده‌ای از مشاغلی که نیازمند مهارت‌های کامپیوتری قوی و دانش مرتبط با توسعه هوش مصنوعی هستند، آماده کنند، اما نه محدود به ورود داده‌ها، برنامه‌نویسی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین و غیره.

در نتیجه، هوش مصنوعی بر اشتغال تأثیر می‌گذارد که تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد و جامعه به عنوان یک کل خواهد داشت. کسب‌وکار‌ها و سازمان‌ها باید با اعلام زودهنگام قرارداد‌ها و اجرای استراتژی‌های توسعه هوش مصنوعی که ادامه خواهند داشت، برای آینده آماده شوند.

هوش مصنوعی چیست و آینده آن چیست؟

هوش مصنوعی نوعی برنامه نویسی کامپیوتری است که برای تصمیم گیری انسان‌ها استفاده می‌کند. آینده هوش مصنوعی تا حد زیادی ناشناخته است، اما واضح است که هوش مصنوعی نقش مهمی را در زندگی ما و دنیای اطراف ما بازی خواهد کرد.

نتیجه هوش مصنوعی و آینده آن موضوعی است که دائماً مورد بحث است. بسیاری از مردم بر این باورند که هوش مصنوعی در سال‌های آینده تأثیر زیادی بر اقتصاد جهان خواهد داشت. مزایای اعلام قرارداد‌های هوش مصنوعی، استخدام و سایر مسائل اجتماعی قابل تامل است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: