April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۲۱۴
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
با شمارش معکوس برای اعلام پاسخ آمریکا نوسان‌گیران در بازار ارز فعال‌تر شدند و دلار دوباره به بالای مرز ۲۹ هزار تومان بازگشت.
فعال شدن نوسان‌گیران دلار در بزنگاه برجام
در ساعات پایانی انتظار برای اعلام پاسخ آمریکا به نظرات ایران درباره متن پیشنهادی احیای برجام، به نظر می‌رسد نوسان‌گیران در بازار ارز فعال‌تر شده‌اند. دلار که امروز به زیر ۲۹ هزار تومان نزول کرده بود، در معاملات پشت‌خطی شبانه بار دیگر به بالای این مرز بازگشت.

امروز قیمت دلار در بازار تهران بر اساس اعلام کانال‌های غیررسمی تلگرامی تا ساعت ۱۶ با افت ۴۰۰ تومانی به ۲۸۹۲۰ تومان رسید. اما در ادامه روز شاهد بازگشت نرخ ارز تا بیش از ۲۹۲۰۰ تومان بودیم. برخی فعالان بازار ارز احتمال می‌دادند حمایت معامله‌گران در جهت حفظ کانال ۲۹ هزار تومان دلار، آن هم در آستانه اعلام پاسخ آمریکا، علت صعودی شدن دوباره نرخ اسکناس آمریکایی باشد.

آنطور که روزنامه واشنگتن پست دیشب اعلام کرد و لورنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال ساعتی پیش تایید کرد، واشنگتن قرار است امروز پاسخ خود را به نظراتی که ایران هفته گذشته درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام اعلام کرده بود، ارائه کند. پاسخی که انتظار می‌رود اطلاعات جدیدی درباره شانس احیای برجام دهد.

دلار یکشنبه به واسطه خبر‌های مثبت برجامی حتی تا سطح ۲۸۲۰۰ تومان کاهش یافته بود، اما به ناگهان صعودی شد و به بالای مرز ۲۹ هزار تومان بازگشت. حالا در صورتی که پاسخ ایالات متحده به اندازه کافی مثبت باشد و تنشی ایجاد نکند، احتمال ادامه روند نزولی دلار وجود دارد. لحن متفاوت و مثبت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین کنفرانس خبری نیز گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال نهایی شدن توافق را تقویت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: