April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سیاوش وکیلی بازار سرمایه در هفته گذشته را بررسی کرد
کد خبر: ۳۸۳۲۵۶
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
0
قیمت‌ها واقعا قیمت‌های مناسبی از نظر ارزشمندی سهام هستند. پس اگر اتفاق هیجانی، دلهره‌آور و ضد اعتماد بازار رخ ندهد، بازار با شیب ملایم از سهام استقبال خواهد کرد. چون قیمت‌ها و به‌ واقع منطقی و مناسب هستند و روند صعودی امکان تحقق بیشتری دارد.

اگر اخبار هیجانی و ضد اعتماد نباشد سیر صعودی ادامه خواهد داشت

بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت روزهای پر فراز و نشیبی را به خود دید. از شروع نزولی تا پایان صعودی همه خریداران و فروشندگان و صاحبان سهام را برای هفته پیش شروع به چالش جدی دعوت کرد.

بورس در سال‌های اخیر نشان داده بیش‌ از آن‌ چیزی که احساس می‌شود به جریانات و اخبار سیاسی واکنش زود هنگام نشان داده و با کوچک‌ترین اخبار منفی کاهشی و یا با شایعات و اخبار مثبت روند افزایشی را به خود می‌گیرد.

در همین‌ رابطه «سیاوش وکیلی» کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پول‌نیوز به بررسی شرایط رقم خورده در هفته گذشته و پیش‌بینی از هفته‌ی آتی پرداخته و اظهار داشت: هفته‌ای که در بازار سرمایه گذشت و سیر نزولی ابتدای هفته، به خاطر اخبار منفی برجامی بود که خبر توافق از طرف مقامات ایرانی و غربی تکذیب شد و بازار برخی از نمادها تا بیست و سی درصد پایین آمد و تاثیر منفی برو روی تمام نمادها در بورس گذاشت.


وی با توصیف شرایط صعودی بازار گفت: اما در اواسط هفته دوباره اخبار برجامی تقویت شد و رو به اخبار مثبت نهاد که مواضع دو طرف به توافق نزدیک شده بود. پس طبیعی بود که بازار واکنش مثبت نشان دهد، که همین‌طور نیز شد و بورس سیر صعودی به خود گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش‌بینی از روند هفته پیش رو تصریح کرد: قیمت‌ها واقعا قیمت‌های مناسبی از نظر ارزشمندی سهام هستند. پس اگر اتفاق هیجانی، دلهره‌آور و ضد اعتماد بازار رخ ندهد، بازار با شیب ملایم از سهام استقبال خواهد کرد. چون قیمت‌ها و به‌ واقع منطقی و مناسب هستند و روند صعودی امکان تحقق بیشتری دارد.

وی ادامه داد و افزود: به‌ نظر می‌رسد که در هفته بعد بحث افزایش به ۷٪ در دامنه بورس را داریم؛ که به رونق معاملات خواهد افزود و ابتدای هفته احتمالا بازار متعادلی خواهیم داشت که رنگ و بویی نزولی به خود نخواهد گرفت. مگر این‌ که در مدت باقی‌ مانده تا آغاز هفته دوباره مباحث برجام به‌ جهت منفی رفته و بازار را ناچار به واکنش منفی کند.

وکیلی با اشاره به تاثیر ورود دو تیم پرطرفدار فوتبال به بورس نیز خاطرنشان کرد: در مورد با این دو باشگاه بحث‌های بسیاری با موضوع ارزش‌گذاری و مارکت آن‌ها مطرح است. قیمت‌هایی که برای آن‌ها ثبت شده با باشگاه‌های نامدار جهان تفاوت چندانی ندارد. امکان دارد این مسائل بحث معاملاتی سهامشان را دچار تزلزل کند. اما از طرفی پرطرف‌دار هستند که نکته مثبت ماجراست. وجود این‌ها در بورس به اصطلاح «پنجاه پنجاه» است. امکان دارد کل‌کل هواداران از سکوهای ورزشگاه به تابلوهای بورس برسد. پس نمی‌شود قضاوت زودهنگامی انجام داد.

وی همچنین با تمجید از ورود خودرو به بورس کالا تاکید کرد: ورود خودرو به بورس کالا باعث شد ایران‌ خودرو از بخش خصوصی فراتر برود. هر چند خودرو کم تیراژ ارائه شد، اما این اتفاق؛ اتفاق مثبت و بسیار خوبی است. اگر این اراده برقرار باشد و عرضه خودروهای پرتیراژ نیز در بورس کالا رقم بخورد، به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود که رونق معاملاتی همراه با بهبود صورت‌های مالی شرکت‌های تولیدکننده را نیز در بر خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: