زائران ۱۰۰ دلار، ارز می‌گیرند
کد خبر: ۳۸۳۲۸۲
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
بیش از سه هفته تا اربعین حسینی باقیمانده و پیش بینی‌ها می‌گویند امسال پنج میلیون زائر وارد کربلا خواهند شد.
تقاضای ارز ایران برای اربعین
مرز‌ها برای حضور زائران آماده شده و در آخرین اقدام، بانک مرکزی بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز را مکلف کرده تا به هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی پرداخت کنند.

از روز شنبه ۵ شهریورماه، بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات به زائران اربعین خدمات ارزی خواهند داد. البته این خدمات از سوی صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی هم داده می‌شود و صرافی‌ها مجاز هستند تا ارز را در سرفصل ارز زیارتی اربعین و با نرخ توافقی بفروشند. نرخ توافقی دلار این روز‌ها در چهارراه استانبول حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داده می‌شود، یعنی هر زائر برای دریافت این ۱۰۰ دلار باید حدودا دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هزینه کند و اگر پیش بینی‌ها در رابطه با حضور پنج میلیون زائر در مراسم اربعین امسال درست باشد، بانک‌های عامل و صرافی‌ها باید ۵۰۰ میلیون دلار به زائران پرداخت کنند.

البته امکان دریافت دینار عراق هم برای زائران دیده شده و درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به جای ۱۰۰ دلار، به هر زائری که متقاضی باشد، ۱۵۰ هزار دینار عراق بپردازند که نرخ خرید دینار عراق هم توافقی خواهد بود.

دریافت ارز با سرفصل زیارتی اربعین، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری ایجاد نمی‌کند، متقاضیان در کنار دریافت ارز اربعین می‌توانند ارز مسافرتی هم دریافت کنند. البته گفته می‌شود همان ارز اربعین، احتمالا کفاف هزینه زائران را بدهد.

البته دریافت ارز اربعین با ثبت نام در سامانه سماح خواهد بود. پیش ثبت نام اربعین از دهم تیرماه شروع شده و متقاضیان برای حضور در راهپیمایی اربعین باید حتما در سامانه سماح ثبت نام قطعی انجام دهند.

با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران به صورت زمینی خود را به عراق می‌رسانند، این روز‌ها خبر‌های بسیاری در باره بلیت‌های ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومانی اتوبوس ها، از تهران به مقصد مهران به گوش می‌رسد، این در حالیست که مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری ایران گفته بود که قیمت مصوب بلیت اتوبوس برای مثال از تهران تا مرز مهران ۲۴۰ هزار تومان برای سفر رفت تعیین شده است، اما حالا خبر‌ها از حدودا دو برابر شدن قیمت‌ها حکایت دارند. قیمت بلیط برای سفر هوایی اربعین هم از سوی ستاد مرکزی اربعین، ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: