
"علی بنیادی نائینی" در برنامه زنده اینستاگرامی
بیمه مرکزی با اشاره به مجمع سالیانه اخیر بیمه مرکزی، گفت: یکی از مهمترین سیاستهای مطرح شده در مجمع این بود که نهاد ناظر باید از ابزارهای نوین فناوری استفاده کرده و نظارتها را برخط و پیشنگرانه کند چراکه درحال حاضر نظارتهای بیمه مرکزی به ویژه در بخش مالی پسنگرانه است.
وی، اظهارداشت:صدور مجوز به شرکتهای بیمه تخصصی یکی دیگر از سیاستهای مطرح شده در مجمع بود و براساس آن بیمههای زندگی و اتکایی در اولویت صدور مجوز خواهند بود.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ به صورت میانگین سالی یک مجوز برای شرکتهای بیمهای جدید صادر شده، اما از ۸ ماه گذشته به این طرف، میانگین ماهی یک مجوز مورد بررسی قرار گرفته است.
بنیادی نائینی تاکید کردکه صدور مجوز برای شرکتهای بیمه جدید باید متناسب با خلق بازارهای نوین باشد تا از رقابتهای مکارانه جلوگیری شود و از طرفی شرکتهای بیمهای جدید و در عرصههایی که کمتر فعالیت میشود مجوز دریافت کنند.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، یکی دیگر از مسائل مطرح شده در مجمع عمومی را اصلاح آیین نامه ۹۰ شورایعالی بیمه و جوانگرایی در صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: این موضوع مطرح شد که بتوان از دانش و تجربه بزرگان صنعت بیمه درحوزههای مشاورهای بهره برد و نیروهای جوان تحولگرا را هم در این صنعت داشته باشیم.
بنیادی نائینی در رابطه با طراحی محصولات جدیددر صنعت بیمه، گفت: سال قبل نزدیک به هفت تا هشت محصول جدید بیمهای طراحی شد و امسال هم بحث مربوط به بیمههای تکافل درصنعت بیمه مطرح و به شرکتهای بیمهای ابلاغ شده است.
وی اعلام کرد که:در هفته دولت از بیمه تکافل و اولین بیمه نامه صادره در این حوزه رونمایی خواهد شد، البته محصول بیمه تکافل با نظام و صندوق بیمه تکافل کاملا متفاوت است و مطالعات صندوق تکافل به شکل جدی درحال انجام است.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، گفت: نوآوری را باید به سمت نوآوری باز برد به این معنی که اصلاح آیین نامه و اصلاح فرآیند محدود به تعداد افرادی که در بیمه مرکزی هستند نخواهد شد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ادامه داد:انتظار میرود که با توسعه نوآوری باز بتوان کانالهایی را تعبیه کرد تا دیدگاههای تمامی مخاطبین را قبل از تصویب آیین نامهها داشت و محصولات نوین بیمه هم متناسب با نیازهای حال جامعه باشد.
بنیادی نائینی، گفت:بخش معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی در حال طراحی کانالی در قالب مرکز نوآوری است و در این زمینه در هفته دولت تفاهم نامهای با معاونت علمی ریاست جمهوری امضا خواهد شد.
وی، با تاکید بر اهمیت نقش شبکه فروش صنعت بیمه به عنوان خط مقدم این صنعت، افزود: افزایش ضریب نفوذ بیمه و بالارفتن میزان رضایت بیمه گذاران زمانی اتفاق میافتدکه بتوان رابطه را با آنها در مرحله فروش و خدمات پس از فروش تنظیم کرد.