April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل سایپا از فروش شاهین به روس‌ها و تولید خودرو مشترک با روسیه خبر داد
کد خبر: ۳۸۳۳۳۳
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
تیموری به تشریح سیاست گذاری سایپا برای حضور گسترده در روسیه پرداخت و گفت: این حضور را در دو فاز اجرایی می‌کنیم. در فاز اول خودرو شاهین را به روسیه صادر می‌کنیم و در فاز دوم با یکی از خودرو سازان روسی، خودرو مشترکی تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.
قدرت نمایی خودروسازی ایران در روسیه
بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو روسیه موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» در حالی برگزار شد که بزرگترین غرفه برونمرزی ایران در تاریخ نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو برپا شد. در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشورمان و بیش از ۵۰ شرکت ایرانی تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو با محور صادرات و تولید مشترک خودرو در نمایشگاه بین‌المللی روسیه حضور یافتند.

جالب اینکه شاهین سایپا و تارا ایران خودرو به عرض اندام در این نمایشگاه پرداختند. اما اینکه تا چه اندازه این نمایشگاه برای صنعت خودروسازی کشورمان مفید بوده، سوالی است که محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به آن پاسخ داده است.


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در پاسخ به اینکه شاهین در روسیه چه کار کرد و نظر روس‌ها در مورد صنعت خودروسازی ایران چه بود گفت: نکته مهم این بود که برای اولین بار در این گستردگی وزارت صمت ایران درنمایشگاه خودرو روسیه شرکت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه با حضور جدی ایران در نمایشگاه، روس‌ها متوجه شدند که صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران بروز است گفت: هنگامی که دیدگاه و تعجب روس‌ها از صنعت خودروسازی کشورمان را مشاده کردیم، متوجه شدیم که روس‌ها چنین دیدگاهی از توانمندی صنعت خودروسازی کشورمان نداشتند.

محمد علی تیموری از تاثیرات شاهین در بازار روسیه خبر داد و گفت: هنگامی که در مورد خودرو شاهین توضیحاتی برای وزارت صنعت و تجارت روسیه ارایه کردم و آن‌ها به توان ایران در خودروسازی پی بردند، شاهد استقبال روس‌ها از شاهین بودم.

وی با اعلام اینکه طراحی شاهین برای روس‌ها جذاب بود گفت: در قالب توضیحات تخصصی، به روس‌ها اعلام کردم که شاهین کلاس ایمنی چهارستاره اروپا را پاس کرده و هنگامی که امکانات شاهین را دیدند، اعتراف کردند که شاهین برای آن‌ها مناسب است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: باتوجه به استقبالی که از شاهین در نمایشگاه روسیه به عمل آمد، اطمینان داریم شاهین می‌تواند به بازار روسیه وارد شود.
 

تیموری با اشاره به اینکه در بازار روسیه دو رویکرد را دنبال می‌کنیم گفت: اول اینکه خودروسازان روسیه هنوز شرایط تحریم را مانند ایران درک نکرده اند. آن‌ها باور نکرده اند که سایپا روزانه بیش از دو هزار خودرو تولید می‌کند، آن هم در شرایطی که با تحریم‌ها و تهدید‌هایی رو به رو است که دایم تشدید می‌شود و این برای روس‌ها جذاب بود.

وی به نقش آفرینی قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه روسیه اشاره کرد و گفت: امیدواریم قطعه سازان کشورمان با قطعه سازان روسیه همکاری را آغاز کنند. اکنون بیش از یک هزار قطعه ساز در روسیه فعالیت می‌کنند که امیدواریم قطعه سازان ایران بتوانند با قعطه سازان روسیه ارتباط برقرار کنند و این ارتباط به همکاری جدی تبدیل شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تاثیر گذاری تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه خبر داد و گفت: با توجه به تحریم‌هایی که روسیه را تهدید می‌کند، روس‌ها نمی‌توانند بسیاری از قطعات را برای خودروهایشان تولید کنند و در قطعه سازی و خودروسازی روس‌ها توقف شدیدی وجود دارد که امیدواریم ایران بتواند از این فرصت استفاده و نیاز روس‌ها را تامین کند.

وی گفت: با توجه به ارزیابی که تیم بازاریابی ایران در روسیه انجام داد و کلینیکی که در روسیه برگزار شد، استقبال بسیار خوبی برای خرید شاهین در روسیه شاهد بودیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: