April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۳۴۶
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
0
غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، به وزارت علوم و سازمان سنجش تذکر کتبی داد.
کوتاهی در برگزاری شفاف کنکور
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تذکر کتبی به وزارت علوم و سازمان سنجش برای برخی سوء تدبیر‌ها و کوتاهی‌ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم خبر داد.

غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: دادستانی کل و دادستان‌ها به گزارش‌ها و شکایات در زمینه برگزاری کنکور سراسری سال جاری به دقت رسیدگی و با تخلفات به طور قاطع برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: دادستانی کل و دادسرا‌های سراسر کشور در راستای تکالیف نظارتی و قانونی خود و به منظور صیانت از عدالت آموزشی و حفظ حقوق دانش آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و اطمینان بخشی به مردم عزیز به ویژه شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال جاری برخورد قاطع با تخلفات و جرایم مرتبط را در دستور کار خود دارد.

شکایت به دادستانی درباره کیفیت برگزاری کنکور
ترکی در این زمینه اظهار کرد: در زمینه کیفیت برگزاری کنکور سراسری امسال، گزارشات و شکایاتی به دادستانی واصل شده و در برخی دادسرا‌های پرونده‌هایی برای رسیدگی به مواردی از تخلف و تقلب، باز شده و در حال رسیدگی است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: در همین ارتباط به طور مکتوب به وزارت علوم و سازمان سنجش برای برخی سو تدبیر‌ها و کوتاهی‌ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم در این زمینه تذکر جدی، دادیم.

این مقام مسئول بیان کرد:، اما در مجموع پیگیری‌ها و بررسی های، به عمل آمده و محتویات پرونده‌های مطروحه در دادسرا‌های برخی شهرستان‌ها حاکی از تقلب و تخفات فراگیر در کنکور سراسری ندارد.

اگرچه همانند سنوات گذشته، تخلفات و جرایمی در قالب انواع مختلف تقلب با استفاده از تلفن همراه یا ابزار‌های پیشرفته ارتباطی رخ داده که متخلفان عمدتا شناسایی شده اند و دستگاه قضایی با تشکیل پرونده در دادسراها، رسیدگی و برخورد قاطع قانونی را به عمل خواهد آورد.

وی گفت: همچنین ساز و کار‌های لازم از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش به عنوان متولی اصلی موضوع برای شناسایی متخلفین پیش بینی شده که در صورتیکه فردی با تقلب و به ظاهر توانسته باشد در آزمون سراسری پذیرفته شود با بررسی‌های فنی آماری و تخصصی، کشف مغایرت‌های مشهود و فاحش در سوابق تحصیلی و آزمونی، آزمون مجدد برخی دروس تخصصی و سایر روش‌ها و شیوه‌های تخصصی، متقلبین شناسایی و ضمن برخورد قانونی از تحصیل محروم می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: