April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۴۲۳
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
0
مجید چگنی گفت: افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز، افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات گاز به ترکیه و افزایش ۱۳۸ درصدی سوآپ گاز از جمله اقدامات شرکت ملی گاز در حوزه تجارت گاز در یک سال گذشته است.
حجم صادرات گاز به ترکیه 11 درصد افزایش یافت
مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به اقدامات این شرکت اظهار داشت: رسیدن به توان بهره‌مندی از ظرفیت اسمی فرآورش گاز طبیعی در پالایشگاه‌ها و تأسیسات نمزدایی به میزان ۱۰۳۰ میلیون متر مکعب در روز و احداث و راه‌اندازی ۲ تأسیسات عظیم تقویت فشار گاز بر روی خط هشتم سراسری و افزایش پایداری شبکه انتقال گاز از جمله اقداماتی بود که در یک سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: احداث و بهره‌برداری از ۲ ایستگاه کنترل فشار بر روی خط هفتم سراسری و احداث ۳ مرکز تعمیراتی و بهره‌برداری، همچنین انجام به‌هنگام بیش از ۱۴۰ مورد تعمیرات توربوکمپرسور‌های فعال بر روی شبکه انتقال گاز کشور نیز به اجرا رسید.

چگنی گفت: تعویض پوشش بیش از ۷۲۵۰ کیلومتر خطوط فشار قوی و انجام پیگرانی هوشمند و تمیزکننده خطوط انتقال به میزان ۵۸۰۰ کیلومتر، احداث و بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید و افزایش پایداری و انعطاف عملیاتی شبکه و احداث و بهره‌برداری از ۱۴۳۹۶ کیلومتر شبکه شهری و روستایی، نصب ۳۳۵۷۲۶ انشعاب، بهره‌مندی ۶ شهر و ۱۴۸۰ روستا از گاز طبیعی در راستای افزایش رفاه و آسایش مردم و حمایت از تولید و صنایع در دولت سیزدهم انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در یک سال گذشته گازرسانی به ۶ نیروگاه جدید (آرین زنجان، پاسارگارد قشم، بهین پالایش قشم، ماهتاب کیش، آب و برق ماهتاب و هنگام) با هدف حفظ محیط‌زیست، تامین سوخت نیروگاه‌ها انجام شد و از قطع جریان برق کشور جلوگیری شده و ۱۱۳۰ واحد صنعتی کشور از انرژی گاز طبیعی در راستای حمایت از تولید و اشتغال آفرینی بهره‌مند شدند.

وی گفت: ارتقای جایگاه ایران در زمینه تجارت گاز با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی در ۳ سال اخیر، افزایش ۶۴ درصدی درآمد‌های صادرات گاز، افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات گاز به ترکیه، ادامه مذاکرات برای افزایش میزان صادرات گاز، وصول حدود ۱/۶ میلیارد دلار بابت طلب گاز ایران از عراق، افزایش ۱۳۸ درصدی سوآپ گاز، استمرار تهاتر گاز با برق کشور ارمنستان و انجام مذاکرات با کشور‌های مختلف با اولویت کشور‌های همسایه جهت افزایش سهم ایران در بازار بین المللی گاز از دیگر اقدامات بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: