April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۴۷۶
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶ سنت معادل ۱.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۲ دلار و ۵ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران انتظار کاهش تولید اوپک را جهت حمایت از آن دارند و رییس فدرال‌رزرو آمریکا از کند شدن رشد اقتصاد این کشور خبر داده، بسیار بی‌ثبات است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶ سنت معادل ۱.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۲ دلار و ۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۹ سنت معادل ۱.۱۷ درصد افزایش، ۹۴ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.

جروم پاول، رییس بانک فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی خود در روز جمعه که باعث بی‌ثباتی بازار‌های سهام و تقویت ارزش دلار شد، گفت: «رشد اقتصاد آمریکا برای مدتی آهسته خواهد شد و مشکلاتی برای خانواده‌ها و کسب‌وکار‌ها به وجود می‌آورد».

شاخص دلار همچنان روبه‌افزایش بوده و به ۱۰۹.۱۶ رسیده‌است، یعنی ۰.۳ درصد افزایش در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه. بالا رفتن ارزش دلار بر قیمت نفت هم تاثیر می‌گذارد، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت نفت همچنین با اظهارات وزیر انرژی عربستان و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس مورد حمایت قرار گرفته‌است. این کشور‌ها از کاهش احتمالی تولید جهت متعادل کردن بازار خبر داده‌اند.

امارات از رویکرد عربستان در مورد سیاست تولید حمایت کرده و وزیر نفت عمان هم اعلام کرده موافق تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار است.

طبق گفته منابع اوپک، در صورت امضای قرارداد اتمی برجام و لغو تحریم‌های صادرات نفت ایران، این گروه تولید خود را با هدف جبران افزایش تولید ایران پایین می‌آورد.

پیشرفت مذاکرات اتمی بین ایران و آمریکا تمرکز تاجران نفت را دوباره بر تعادل بین عرضه و تقاضا بازگردانده است.

همچنین بالا رفتن قیمت گاز طبیعی در اروپا تولیدکنندگان برق و صنایع این قاره را به استفاده از دیزل و نفت تشویق کرده که باعث بالا رفتن تقاضا شده‌است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: