April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۵۱۶
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
بررسی تخصصی گوشی شیائومی ۱۲۵ اولترا نشان می‌دهد عکاسی با این گوشی‌های هوشمند یک نقطه عطف در عکاسی با گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.
شیائومی ۱۲۵ اولترا، گوشی که از عکاسی با آن لذت خواهید برد+ تصاویر
تصور کنید اگر از بزرگترین سنسور دوربینی که تا کنون در یک گوشی هوشمند استفاده شده است، استفاده کنید، چه حسی خواهید داشت؟ این، درست همان چیزی است که شیائومی آن را انجام داده است و نتایج نشان می‌دهد عکاسی با این گوشی هوشمند می‌تواند گامی بزرگ و رو به جلو محسوب شود.

شیائومی ۱۲۵ اولترا، گوشی هوشمندی است که تعداد اندکی در آمریکا و کانادا احتمالا تاکنون آن را در دست گرفته اند و یا حتی آن را دیده اند، چرا که این شرکت آن را تاکنون در چین عرضه کرده است.

معمولا تلفن‌های هوشمند بطور کامل از سنسور‌های دوربین از نوع ۱ (۱۲.۷ در ۹.۵ میلی متر) که پیشتر به آن یک اینچی می‌گفتند، استفاده نمی‌کنند؛ اگرچه سونی Xperia Pro-I از همان سایز سنسور استفاده کرده بود، اما به دلیل محدودیت‌های فیزیکی برای لنز، این سنسور کوچکتر شد. در گوشی‌های شیائومی ۱۲۵ اولترا، چنین چیزی رخ نداده است و نخستین گوشی محسوب می‌شود که از این سنسور سایز بزرگ در دوربین خود استفاده می‌کند.

سنسور گوشی شیائومی 125 اولترا

طراحی و ساخت

استفاده از سنسور نوع ۱ در گوشی هوشمند شیائومی ۱۲۵ اولترا، در واقع تکمیل کننده «دی اس ال آر» (دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی) برای دوربین عقب به شمار می‌رود. همچنین با نگاهی به پشت این گوشی که چرم است، حس دوربین‌های دهه ۶۰ و هفتاد میلادی به انسان دست می‌دهد.

طراحی این گوشی جدید شیائومی، به دلایلی مختلف، بسیار خوش منظر به نظر می‌رسد که علت آن نیز به طراحی پشت گوشی برمی‌گردد. البته اگر در این گزارش بر زیبایی پشت این گوشی تأکید می‌کنیم، بدین معنا نیست که صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی آمولد این گوشی، زیاد جالب نیست؛ بلکه بدین خاطر است که این صفحه، در واقع همان صفحه نمایشی است که شیائومی در گوشی مدل ۱۲ pro خود نیز از آن استفاده کرده است. خوش دستی این گوشی تا آنجاست که هرچه این گوشی را بیشتر در دست می‌گیرید، بیشتر از این مسأله که چرا شیائومی آن را تنها در بازار چین عرضه کرده است، تأسف می‌خورید.

همچنین به لطف قاب سیلیکونی ناؤکی که شیائومی برای این گوشی هوشمند تدارک دیده است، شما می‌توانید از پشت آن حفاظت کنید و این قاب می‌توانى ضربه‌ها به ماژول دوربین را کاهش دهد.

قاب سیلیکونی

مشخصات دوربین

بدون شک، بایستی گفت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی (معادل ۲۳ میلی متری) که گوشی شیائوی ۱۲۵ اولترا استفاده کرده، در واقع ستاره‌ای در این گوشی به حساب می‌آید. سنسوری تصویری تایپ ۱ سونی IMX۹۸۹ که در این نوع گوشی بکار رفته، برای نخستین بار است که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این مسأله نیز نه تنها از لحاظ سایز سنسور قابل توجه است، بلکه باید گفت همان سنسوری است که سونی در دوربین‌های دیجیتالی مدل «RX۱۰۰ VII» خود از آن استفاده کرده بود.

البته باید بگوییم هرچقدر هم که این سنسور جدید و پیشگامانه به نظر برسد، اما به خودی خود به معنای این نیست که می‌توان عکس‌هایی در سطح جهانی با آن گرفت؛ بلکه مسأله «نرم افزاری» نیز نقش مهمی را در این میان ایفا می‌کند. همکاری شیائومی و شرکت لایکا که در این گوشی مشاهده می‌شود، به معنای توسعه نرم افزاری برای ارائه کیفیتی عالی در عکس‌های گرفته شده به شمار می‌رود. نام تجاری شرکت لایکا در رابط کاربری دوربین به طور کامل مشخص است. علاوه بر این، شما چندین فیلتر لایکا، به علاوه چندین حالت پرتره در این دوربین دارید.

گوشی شیائومی 125 اولترا

وجود این سنسور بزرگ دوربین در این گوشی به همراه چنین نرم افزاری را نمی‌توان دست کم گرفت. چنین چیزی را تنها در زمانی شاهد بودیم که شرکت لایکا و هوآوی با همدیگر همکاری داشته و تلاش داشتند تا به غول‌هایی نظیر اپل و سامسونگ جهش فناوری خود را به رخ بکشند. دو لنز دیگر «دوربین شیائومی ۱۲۵ اولترا» به مانند لنز ۵۰ مگاپیکسلی که به آن اشاره کردیم، برجسته نیستند؛ ولی آن‌ها نیز دارای نقاط قوت خود هستند. لنز تله فوتو پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر در کنار «لنز اولترا واید» ۴۸ مگاپیکسلی (معادل ۱۳ میلی متر) از دیگر مشخصات لنز گوشی شیائومی ۱۲۵ اولتراست.

نکته آخری که باید به آن اشاره کنیم، این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند «شرکت شیائومی» گوشی ۱۲۵ اولترا را تولید کرده است؛ اما باید گفت این، گوشی در واقع یک نقطه عطف به شمار می‌رود؛ چرا که نخستین باری است که در آن از یک سنسور تصویری یک دوربین برجسته استفاده شده است و در واقع مشارکت این شرکت با یک برند دوربین را نشان می‌دهد که سبب شده به وضوح در کیفیت تصاویر گرفته شده با این گوشی تأثیرگذار باشد. اگر عرضه محدود این گوشی در بازار جهانی نبود، شاید می‌شد، دوربین این گوشی را بهترین دوربین گوشی همراه که تا کنون در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است، عنوان کرد.

گوشی هوشمند شیائومی 125 اولترا

منبع: پایگاه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: