April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۵۶۶
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
ناسا برنامه پرتاب موشک پیشران آرتمیس به سمت کره ماه را به دلیل مشکلات فنی به تعویق انداخت.
تعویق مأموریت آرتمیس ۱ به دلیل مشکلات فنی
پایگاه نشریه گاردین گزارش داد وجود یک مشکل خنک کننده در موشک جدید ناسا که برای اکتشاف اعماق فضا تدارک دیده شده، ناسا را مجبور کرد تا برنامه پرتاب این موشک به سمت کره ماه را در روز دوشنبه به تعویق بیاندازد.

طبق این گزارش، مهندسان مجتمع پرتاب ناسا در پایگاه فضایی کندی آمریکا متوجه این مشکل در یکی از چهار موتور سیستم پرتاب فضایی موشک در طول پر شدن ۲.۷۶ میلیون لیتری (برابر با ۷۳۰ هزار گالن) از هیدروژن مایع و سوخت اکسیژن مورد نیاز برای ارسال فضاپیما در سفر ۴۲ روزه خود به دور ماه و بازگشت آن شدند.

بر اساس این گزارش، مهندسان ناسا نتوانستند به موقع این مشکل را رفع کرده تا پنجره پرتاب که در ساعت ۸:۳۳ صبح به وقت محلی در روز دوشنبه باز شد، شاهد چنین رویدادی باشد. قرار است پس از عیب یابی این مشکل، مهندسان ناسا به بررسی آمادگی پرتاب این موشک در روز جمعه دوم سپتامبر (جمعه پیش رو) بپردازند.

«مایک سارافین» (Mike Sarafin) مدیر ماموریت آرتمیس ۱ در این باره گفت: جمعه قطعا در برنامه وجود دارد. ما تنها اندکی زمان نیاز داریم تا به داده‌ها نگاهی بیفکنیم؛ اما تیم در حال آمادگی برای یک بازیابی ۹۶ ساعته است. ما هنوز تسلیم نشده ایم.

مایک سارافین البته خاطرنشان کرد تا زمانی که مدیران این پروژه یک بررسی آمادگی وضعیت در بعدار ظهر سه شنبه انجام ندهند، هیچ تصمیمی نمی‌توان در این زمینه گرفت. وی همچنین گفت بر این باور است مشکل از خود وتور نیست؛ بلکه در سیستم تخلیه است.

گفتنی است آرتمیس ۱، نخستین ماموریت برنامه آرتمیس ناسا محسوب می‌شود که هدف از آن، ایجاد حضور پایدار انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است.

منبع: گاردین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: