April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۵۷۴
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
0

هفت مورد از پارک‌های آبی ایران را بشناسید

هنگامی که خورشید استوار و با قدرت در آسمان می‌درخشد، درجه حرارت بالا می‌رود و گرمای هوا نفس‌ها را می‌برد، رفتن به پارک‌ های آبی، یکی از راه‌های نجات شما است. در حالی که همه می‌خواهند از گرمای شدید فرار کنند، پارک‌های آبی با شور و شوق کامل به میهمانان خود لحظات خنک و با طراوتی می‌دهند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند. پارک ‌های آبی ایران علاوه بر اینکه برای خنک شدن در تابستان فوق‌العاده‌اند، یک محیط عالی برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستی برای گذراندن اوقات فراغت هستند. این پارک‌های آبی با سرسره‌ها و وسایل آبی که باعث بالا رفتن آدرنالین می‌شوند، یک تجربه متفاوت را برای شما رقم می‌زنند. بنابراین، اگر به دنبال چنین تجربه هیجان انگیزی هستید، این مقاله را بخوانید تا هفت مورد از پارک های آبی ایران را بشناسید. تلاش ما بر این بوده تا پارک‌های آبی مهم و بزرگ کشور را که در سراسر ایران پراکنده‌اند را به شما معرفی کنیم تا اگر با تور های داخلی به این شهرا سفر کردید، با رفتن به این پارک‌های آبی لحظات خوشی را سپری کنید.

سرزمین موج های آبی مشهد

برای شهر بزرگی مثل مشهد که در طی سال میزبان میهمانان زیادی است که از سرتاسر ایران و حتی سرزمین‌های اسلامی با خرید بلیط قطار مشهد به قصد زیارت بارگاه علی ابن موسی الرضا وارد این شهر می‌شوند، فراهم کردن امکانت تفریحی و سیاحتی برای این حجم بالای گردشگر ضروری است. از هین رو وجود یک پارک آبی سرپوشیده بزرگ در مشهد بدیهی به نظر می‌رسد. سرزمین موج‌های آبی یک مجموعه سرپوشیده در مقیاس وسیع است که تمام تلاش خود را کرده تا بهترین امکانات ممکن برای تفریحات آبی را فراهم کند. اگر شما وارد این سرزمین هیجان‌انگیز شوید، پیش از همه می‌توانید برای یک شنای فوق‌العاده آماده شوید. استخرهای این مجموعه در اعماق مختلف برای شما آماده شده‌اند و بسیار بهداشتی و تمیز هستند.

استخر موج سرزمین موج‌های آبی از همه معروف‌تر است که حس شنا در یک دریای واقعی را به شما القا می‌کند. سونای خشک، جکوزی، آبتنی در حوضچه آب سرد، حمام ترکی نیز از دیگر امکانات این سرزمین هستند. پس از آن نوبت به انواع سرسره‌های مرتفع و کوتاه، آهسته و پرسرعت چون سرسره سوپر لوپ، سرسره تویستر، سرسره جت موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تورنادو و سرسره موج می‌رسد. به علاوه می‌توانید با تیوب‌‌سواری روی موج‌ها و رودخانه آرام و سقوط آزاد و غیره، لحظات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. این مجموعه در سانس آقایان و خانم‌ها در روزهای مختلف است و بخش مخصوصی را نیز برای کودکان طراحی کرده است. این مجموعه به هتل های مشهد نظیر هتل الماس مشهد و برخی از مکان های دیدنی مشهد نزدیک است. برای رفتن به سرزمین موج‌ های آبی، باید به قاسم آباد مشهد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83 بروید.

 

پارک آبی اوشن کیش

پارک آبی اوشن کیش یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی ایران است که در کیش قرار دارد. وجه تمایز این پارک با سایر پارک‌های آبی، روباز بودن آن است و در عین حال بانوان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. علت این اتفاق این است که این پارک، منطقه ممنوع پروازی است و هیچ ساختمانی به آن دید ندارد. به همین خاطر برای بانوان نیز قابل استفاده است و هم بانوان و هم آقایان در دور روز متفاوت می‌توانند از امکانات این پارک آبی روباز بی‌نظیر استفاده کنند. با توجه به این مسئله، توریست‌هایی که از کشورهای مسلمان عربی منطقه وارد جزیره کیش می‌شوند، تجربه هیجاان‌انگیزی در این پارک آبی خواهند داشت. در این پارک که وسعت بسیار زیادی دارد و ۳۳۰۰ نفر در آن جای می‌گیرند، فروشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های بسیاری‌ هم وجود دارد که باعث می‌شود شما بتوانید حتی یک دورهمی دوستانه را در آن برگزار کنید. اگر شما با تور ارزان کیش به این جزیره زیبا سفر کردید، هرگز نباید تم پارک آبی اوشن را از دست بدهید. در پارک آبی اوشن، سرسره‌های بلند و هیجان‌انگیز، چند استخر، یک اسپا به همراه ۱۳ راید و جکوزی قرار دارد و هرکدام حس و حال متفاوتی را به شما می‌دهند. تم پارک آبی اوشن کیش در بزرگراه خلیج فارس، میدان ابوموسی، خیابان ابوموسی، تقاطع خیابان جهان قرار دارد.

 

هفت مورد از پارک‌های آبی ایران را بشناسید

دهکده آبی پارس تهران

بدیهی است که تهران، به عنوان پایتخت کشور ما و یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران، باید امکانات تفریحی گسترده‌ای را در اختیار شهروندان و حتی گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند ارائه دهد. در نتیجه پروژه‌های عظیمی چون دهکده آبی پارس به همین منظور راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده‌اند. این پارک آبی که به بزرگترین پارک سرپوشیده خاورمیانه شهرت داشت، در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. وسعت بالای این پارک، گنجایش ۲۰۰۰ نفر را ممکن کرده است. در این پارک، از انواع سرسره‌ها در اندازه‌های متفاوت بهره گرفته شده تا هیجان نابی را به خون شما تزریق کنند. سقوط آزاد لوپدار و ساده، سیاه چال، سرسره یو، چاله فضایی و سرسره‌های پیچی از نمونه امکانات دهکده آبی پارس هستند. معماری داخلی پارک به گونه‌ای است که حس و حال آبتنی در جزیره کیش را به شما می‌دهد. چندین استخر و جکوزی، استخر شیشه‌ای، تونل مه مخصوص، سونا خشک، سونا بخار، سالن بدنسازی، حمام ترکی و اتاق ماساژ در این مجموعه وجود دارد و کودکان شما نیز در نهایت امنیت می‌توانند از فضای این پارک آبی بهره ببرند. دهکده آبی پارس با به روز‌ترین تکنولوژی‌های دنیا پیش می‌رود و اصول امنیتی به خوبی در آن رعایت شده است تا هیچ صدمه‌ای به کسی وارد نشود. این پارک در گرمدره تهران، روبه‌روی ایستگاه متروی گرمدره در خیایابن شهدا قرار دارد. اگر سفر به تهران در برنامه‌های شما است، دهکده آبی پارس را فراموش نکنید.

 

اُپارک

افرادی که به قصد بازدید از دریاچه چیتگر و مجموعه باملند به سمت اتوبان تهران کرج می‌روند، می‌توانند با خرید بلیط اُپارک تهران، یک روز فوق‌العاده را برای خود رقم بزنند. اُپارک از سری پارک های آبی سرپوشیده ایران است که با ارائه امکانات فوق‌العاده‌ای مثل استخر، اسپای، سونا، جکوزی، سرسره‌های متنوع و غیره، برای شما یک روز هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی بسازد. سرسره گوگولیا، جزیره الوپیا، سرسره ابیس، سرسرره گردالوپ، رودخانه خروشان، سقوط آزاد آکوالوپ و استخر موج از سری امکنات این پارک آبی هستند. کودکان بالای یک سال نیز می‌توانند در این پارک به بازی بپردازند. مجموعه اُپارک در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد و در همین مدت اندک، علاقمندان بسیاری را به صورت ثابت و دائمی به سمت خود جذب کرده است. فودکورت، رستوران، کافیشاپ و سالادبار این مجموعه در خدمت افرادی است که به این پارک زیبا می‌آیند تا در در طی ساعت‌هایی که در مجموعه هستند، از آن‌ها پذیرایی به عمل آورد. به همین خاطر این مجموعه حتی برای افرادی که به بازی‌های آبی علاقه‌ای ندارند یا حتی ترس از آب دارند نیز قابل استفاده است. اُپارک تهران در حاشیه جنوبی پارک چیتگر قرار دارد و دسترسی به آن از طرق مختلف مثل مترو مهیا است.

پارک آب و تاب قم

شهر قم که به واسطه ارزش مذهبی خود میزبان گردشگران بسیاری است که به قصد زیارت وسیاحت وارد این شهر می‌شوند، تمام تلاش خود را می‌کند تا برای شهروندان و میهمانان خود شرایطی را فراهم آورد تا در دل روزمرگی‌های و شلوغی‌های این شهر بزرگ با آب وهوای گرم و خشکی که دارد، دمی بیاسایند. پروژه بزرگ پارک آب و تاب قم به همین منظور در سال ۱۳۹۵ استارت خورد. این پارک بزرگ سرپوشیده که در یک مقیاس وسیع طراحی شده است، در هر سانس ۲۰۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. جالب است بدانید تنها کاربرد پارک آبی آب و تاب در بخش داخل سالن نیست؛ پارک آبی آب و تاب قم تنها پارک آبی در کشور است که دارای محوطه تفریحی و باغ رستوران با ۵ هزار مترمربع زیربنا و دارای ۳۷ آلاچیق است تا افرادی که به این مجموعه می‌آیند از امکانات بیرون سالن نیز به خوبی بهرمند شوند. در واقع بزرگترین باغ‌رستوران قم در مجموعه پارک آب و تاب قرار دارد. در داخل مجموعه سرسره‌های گوناگون در اندازه‌ها و کاربردهای مختلف قرار دارند که هرکدام به نحوی باعث بالا رفتن هیجان شما می‌شوند. سرسره سقوط آزاد پارک با ارتفاع ۱۵ متر هیجان خالص را به شما هدیه می‌دهد. رسالت این سرسره تزریق استرس و هیجان بالا با غافل‌گیر کردن هنگام سقوط است. پنج سرسره مجزا نیز برای کودکان در این پارک تعبیه شده است. بزرگترین رودخانه آرام پارک‌های آبی کشور نیز در این پارک یافت می‌شود. سالن ماساژ مجموعه، حس خوب آرامش را به شما هدیه می‌دهد و سایر امکانات رفاهی پارک آب و تاب نیز آن را به یکی از بهترین جاهای گردشگری قم تبدیل کرده است. این پارک در بلوار الغدیر، ضلع جنوبی پارک غدیر قرار دارد. با بلیط قطار قم مشهد از سرزمین موج های آبی مشهد هم دیدن کنید.

پارک آبی ایرانیان مشهد

از جمله جاهای دیدنی مشهد که لحظات بسیار شادی را برای شما رقم خواهد زد، پارک آبی ایرانیان مشهد است. پیش‌تر اشاره کردیم که وظیفه مشهد به عنوان یک شهر توریستی، ایجاد فضاهای تفریحی برای ایجاد حال خوش در بین مسافران است. از همین رو پارک آبی ایرانیان مشهد، درست در همین راستا حرکت می‌کند. در هوای بسیار گرم مشهد در فصل گرما، این پارک یک مکان فوق‌العاده خنک است که می‌توانید ساعات خود را در آن بگذرانید. یکی از امکانات عالی این پارک حمام ترکی و سالن ماساژ آن است که آرامش کم‌نظیری در شما ایجاد خواهد کرد. استخر، سونا و جکوزی نیز در این مجموعه مهیا است. سرسره‌های این پارک آبی انواع متنوعی دارد و هرکدام حس و حال متفاوتی دارند. یکی هیجان انگیزترین سرسره‌های پارک آبی ایرانیان، سرسره چاله فضایی آن است. همچنین سرسره سقوط آزاد نیز طرفداران بسیاری دارد. رودخانه امواج خروشان این پارک از تمام امکانات برای ایجاد حس واقعی یک رودخانه خروشان بهره جسته است. امکان موج‌سواری نیز برای علاقمندان به این رشته در این پارک فراهم شده است. پارک آبی ایرانیان در دو روز مجزا برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است. کودکان شما نیز می‌توانند از امکاناتی که به صورت اختصاصی برای آن‌ها تعبیه شده است استفاده کنند. در این مجموعه کافیشاپ، رستوران، سالن زیبایی بانوان و آقایان، سینما ۵ بعدی، سالن بدن‌سازی و فروشگاه وسایل شنا و لوازم ورزشی نیز قرار دارد. پارک آبی ایرانیان مشهد در قاسم آباد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸ قرار دارد.

هفت مورد از پارک‌های آبی ایران را بشناسید

پارک آبی هلیا تبریز

حال که پارک‌های آبی مرکز و شرق کشور را شناختیم، بیایید با بلیط تهران تبریز سری به آن سوی کشور عزیزمان بزنیم. پارک آبی هلیا تبریز، بزرگترین پارک آبی شمال غربی کشور در مساحتی به اندازه ۱۷۰۰ مترمربع است که اخیرا و در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد. این پارک گنجایش بسیار بالایی دارد. به طوری که در قسمت مردانه ۷۰۰۰ نفر و در قسمت زنانه ۵۰۰۰ نفر در سالن‌های آبی آن جای می‌گیرند. در پارک آبی هلیا تبریز، چندین سرسره متنوع قرار دارد تا به شما هیجان حداکثری و شور و نشاط بالایی را هدیه کند. سرسره موج، استخر موج، سقوط آزاد، چاله فضایی (سفینه)، سرسره بادی، تونل آبی، سرسره فشرده، چاله سیاه، سرسره ترکیبی و سرسره یو (U) از جمله وسایل هیجان‌انگیزی هستند که در این پارک در اختیار شما قرار می‌گیرند. جدای از این‌ها، حمام ترکی این مجموعه بسیار جذاب است. استفاده از استخرهای تمیز و زیبای این مجموعه نیز پیشنهاد می‌شود. در کنار این‌ها سونا خشک و سونای بخار و جکوزی نیز برای افزایش نشاط روحی و جسمی شما در این پارک آبی وجود دارد. پارک آبی هلیا در مجموعه گردشگری هلیا تبریز قرار دارد. به این معنا که شما در سفر به تبریز می‌توانید با رفتن به این مجموعه گردشگری، به جز پارک آبی آن، از دیگر امکانات تفریحی آن استفاده کنید. به طور مثال در این مجموعه، سالن بولینگ، سالن بیلیارد، بدنسازی، رستوران و کافی شاپ نیز وجود دارد و برای افرادی که قصد ندارند از بازی‌های آبی استفاده کنند بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. پارک آبی هلیا تبریز در جاده تبریز- تهران روبروی پمپ بنزین کندرود قرار دارد و هم برای آقایان و هم خانم‌ها و هم کودکان زیر پنج سال قابل استفاده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: