April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۶۲۶
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
شاخص هم وزن بورس تهران توانسته است خود را به بالای میانگین ۵۵ روزه برساند و در این محدود هم تثبت شود.
پیش بینی بازار سهام ۹ شهریور
بورس تهران این روز‌ها حال خوبی ندارد. نه ارزش معاملاتی بالایی به خود می‌بیند نه افزایش قیمت‌های دلچسبی دیده می‌شود. بازار بازدهی خوبی را نیز ثبت نکرده است.

شهریور بی رمق بورس
هشت روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ هم می‌گذرد و بازار همچنان بی رمق به کار خود ادامه می‌دهد. دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم افت کرد و با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به دوشنبه به ۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان رسید.

روز گذشته همچنین شاخص ریزش کرد و برای چهارمین روز متوالی شاهد خروج سرمایه حقیقی از بازار بودیم.

ردپای نماد‌های بزرگ در خروج پول از بورس
همچنین دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به نماد‌های بزرگ بازار تعلق داشت. نماد‌های شستا، خساپا، خودرو، شپنا، نوری، بپاس، ورنا، فارس، پترول و وبملت بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند.

کوچکتر‌های بورس سبزپوش شدند
اما شاخص هم وزن همچنان به رشد ادامه داد. بسیاری از نماد‌های کوچک و متوسط بازار سبزپوش شدند، اما بزرگان زیادی نیز افت کردند. نماد‌های فولاد، تاپیکو، خودرو، خساپا، کچاد، کگل، وبملت، وتجارت، خبهمن، خگستر و فارس بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند.

بدین ترتیب شاخص هم وزن چیزی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و همچنان بازار این شاخص داغ است. شاخص هم وزن توانسته است خود را به بالای میانگین ۵۵ روزه خود برساند و در این محدود هم تثبت شود.

پیش بینی بورس ۹ شهریور
اما در بازار‌ها تنها چیزی که ثابت می‌ماند تغییرات است و ممکن است امروز برای شاخص هم وزن اتفاقات دیگری رقم بخورد. در عین حال معامله گران مثبت بودن‌های شاخص هم وزن را به فال نیک می‌گیرند و منتظر رشد‌های بیشتر برای این نماگر هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: