کد خبر: ۳۸۳۶۶۵
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
0
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه دوم اعتبار بنزین یعنی امکان سوخت گیری مجدد وجود دارد.
سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی همچنان پابرجاست
جلیل سالاری گفت: همه مردم یک کارت سوخت با سهمیه ۶۰ لیتری داشته که قابلیت ذخیره سازی و ماندگاری دارد. اگر هم فرد مورد نظر مقدار سهمیه خود را مصرف نکند تا ۹ ماه می‌تواند از ذخیره شدن آن خیالش راحت باشد. البته به لحاظ این که بتوانند از کارت سوخت خود در مجاری عرضه استفاده کنند یک اعتبار آن تخصیص یافته که البته از سنوات مختلفی برخوردار است. در بازه‌های زمانی مختلف ما ۵۰۰ لیتر مصرف داشتیم و گاهی هم مقدار مصرف ما به ۳۰۰، ۱۰۰، ۳۵۰ لیتر می‌رسید.

او می‌گوید:امروزه مقدار مصرف مردم ۲۵۰ لیتر بررسی شده یعنی با ارزیابی ۱۹ میلیون خودرو مقدار سوخت‌گیری از کارت‌های شخصی معادل ۹۵ میلیون لیتر در روز است.

اما امروز آنچه عملا انجام می‌شود ۶.۸ لیتر است، یعنی تو اوج مصرف بوده و ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌کنیم. این یعنی نزدیک به ۵۴ میلیون لیتر آن از نرخ اول که همان ۶۰ لیتر است، مصرف می‌شود. نرخ دوم تنها ۶ درصد تراکنش از کارت شخصی را نشان می‌دهد. سهمیه دوم اعتبار یعنی امکان سوخت گیری مجدد وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: