April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۷۰۲
۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
0
بهمن فلاح گفت: اگر مذاکرات فعلا به نتیجه نرسد، این بازارها مجددا روند نزولی دوساله گذشته خود را ادامه خواهند داد.

مذاکرات به نتیجه نرسد؛ روند نزولی دو سال گذشته ادامه خواهد داشت

هفته‌های پر ماجرای بورسی بار دیگر سهامداران و معامله‌گران این بازار را برای شروع یک هفته پر دردسر و حساب و کتاب به چالش کشید. هفته گذشته بورسی با هر یک‌ روز صعود یک روز سقوط را به خود دید تا این نوسانات به شکل مهیجی  ادامه دار باشد.

 

در همین رابطه «بهمن فلاح»، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با نوسانات هفته اخیر این بازار به خبرنگار پول‌نیوز گفت: این نوسانات به بیم‌ و امید حاکم بر فضای مذاکرات هسته‌ای وابسته‌ است. چون ما هنوز به‌ قطعیت نرسیده‌ایم و بازار همچنان با احتیاط رفتار می‌کند و گاهی صرفا بر اساس بیم‌ها و امیدها که به بازارهای ما مخابره می‌شود نوسانات و صعود و سقوط صورت می‌پذیرد. به این دلیل تمامی بازارها از جمله ارز، طلا، خودرو، ملک و بازار سرمایه در وضعیت مشابه به سر می‌برند.

 

وی ادامه داد و افزود: این‌ها همگی جزء رفتارهای طبیعی بازار است. قاعدتا عده زیادی هستند که در وضعیت فعلی ترجیح می‌دهند پول خود را به‌اصطلاح «پارک» کرده و وارد بازار سرمایه نکنند. پس این بیم‌ها و امیدها تبدیل به روند نمی‌شود یعنی وقتی امیدی به بازار وارد می‌شود در حالی‌ که بسیاری پول خود را پارک کرده‌اند، این نوسان‌ها تبدیل به روند نخواهد شد. پس نرمال است که ما همچنان در فاز انتظار به سر ببریم و منتظر باشیم دیپلماسی اثر خود را برای بازارها بگذارد.

 

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این‌ که اگر دیپلماسی مدت طولانی به درازا بکشد و نتیجه ندهد تکلیف بازار چیست؛ خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که بازار را تهدید می‌کند، شکل‌گیری انتظارات تورمی از محل کسر بودجه سنگین دولت است. این انتظارات یک فرصت برای سفته‌بازی در بازارهای رقیب است و برای بازار بورس به‌ عنوان یک تهدید به قوت خود باقی است. به این معنا که اگر مذاکرات فعلا به نتیجه نرسد، این بازارها مجددا روند نزولی دوساله گذشته خود را ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: