April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۷۴۹
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
0
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه بانک توسعه تعاون در نمایشگاه رسم تعاون، چشم‌انداز روشنی را برای تعاون متصور شدند.
در نمایشگاه رسم تعاون مطرح شد: چشم‌انداز روشن تعاون در کشور
به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید نمایشگاه رسم تعاون اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به بخش تعاون نگاهی سازنده و اعتقادی بوده است و تدابیر و اقدامات شایسته‌ای در حوزه تعاون طی یک سال فعالیت دولت صورت گرفته است.
موسوی افزود: مجلس شورای اسلامی در آستانه تدوین برنامه پنج‌ساله توسعه کشور، توجهی ویژه به تعاون دارد تا هرگونه تدبیر و راهکار برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها پیش‌بینی شود.
وی افزود: حضور چهره‌های جهادی در جایگاه‌های راهبردی تعاون کشور، نشان‌دهنده عزم و اراده دولت برای حرکت تعاون به سمت و سوی جایگاه شایسته آن در سطح ملی است.
موسوی ضمن استماع گزارشی از اقدامات و برنامه‌های بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: دستاورد‌های بانک طی دوره‌های اخیر ارائه‌دهنده الگویی ممتاز از بانکداری توسعه‌ای بوده و افزایش سرمایه و تقویت بانک در جهت تداوم این رویکرد توسعه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.
عباس جهانگیرزاده نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش‌های مختلف نمایشگاه رسم تعاون، کارکرد‌ها و اهمیت تعاون در اقتصاد‌های مختلف ترسیم شده است و برگزاری این رویداد‌ها و گسترش و تکامل آن به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و روستایی می‌تواند در بهره‌گیری از مکانیزم تعاون در ارتقای سطح تولید ملی مثمر ثمر واقع شود.
جهانگیرزاده افزود: مجلس شورای اسلامی لزوم افزایش سرمایه بانک را در بودجه‌های سنواتی منظور داشته و بر تحقق آن تاکید نموده است.
سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان تعاون کشور به ویژه حوزه معاونت تعاون به دنبال راهکار‌ها برای ترویج تعاون بوده‌اند و در این مسیر تسهیل‌گری و تنظیم قواعد برای حمایت از فعالیت تعاونی‌ها بسیار مهم است.
رفیعی افزود: یکپارچه‌سازی تسهیل‌گری و صدور مجوز‌ها می‌تواند گام مهمی برای هموارسازی مسیر تشکیل و توسعه فعالیت تعاونی‌ها باشد.
علیرضا عباسی عضو کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تعاون در فرهنگ دینی و ملی کشور جایگاهی ویژه دارد و نقش تعاون در پیشبرد راهبرد‌ها و اهداف ابلاغی ذیل اصل ۴۴ قانون‌اساسی بسیار ممتاز است.
عباسی افزود: تعاونی‌های تولیدی و مصرفی می‌توانند ضمن کمک به ارتقای سطح تولیدی ملی، نقش مهمی در کاهش فاصله میان قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده و کنترل قیمت‌ها ایفا نمایند.
مجتبی یوسفی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه‌سازی جهت آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با کارکرد‌های صحیح تعاون و گسترش و آموزش موثر تعاون از سن کودکی و همچنین معرفی و ترویج الگو‌های موفق تعاونی در ایران و جهان دو اقدام مفید برای توسعه تعاون در کشور‌ها محسوب می‌شود.
در این بازدید‌ها مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون توضیحات کافی درباره بخش‌های نمایشگاه و فعالیت بانک توسعه تعاون ارائه دادند.
نمایندگان مجلس در بازدید غرفه بانک توسعه تعاون، بر نقش بانک در حمایت از تعاونی‌ها و لزوم افزایش سرمایه بانک تاکید ورزیدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: